عیسی فرهادی در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان‌ عنوان کرد:

جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های کشاورزی و شیلاتی در منطقه آزاد انزلی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در نشست با رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان اظهار داشت‌: محل احداث سردخانه و سورتینگ در منطقه آزاد انزلی جانمایی و نقشه زمین برای پیشنهاد ارائه شده است؛ این سردخانه می‌تواند به نگهداری میوه کمک کند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عیسی فرهادی با بیان اینکه با توسعه و تکمیل مجتمع بندری کاسپین و اتصال آن به خط‌آهن سراسری منطقه آزاد انزلی به چند سردخانه نیاز دارد، افزود: احداث سردخانه و سورتینگ در این منطقه آغاز شده و به دنبال جذب سرمایه‌گذار در سایر بخش‌های مرتبط با کشاورزی هستیم.

وی تصریح کرد‌: سازمان منطقه آزاد انزلی علاوه‌بر فعالیت تجاری، اقتصادی، گردشگری و بندری، می‌تواند در بخش کشت گلخانه‌ای فعالیت داشته باشد و به همین منظور زمین‌هایی در وسعت ۱۰ و ۲۰هکتاری برای توسعه کشت گلخانه‌ای در نظر گرفته و دنبال آن است که متقاضیانی که توان اجرایی آنها ظرف شش و هشت ماه به نتیجه می‌رسد، را به‌کار گیرد‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: زمینی ۲۴هزار مترمربعی در لیجارکی با کاربری مسکونی برای تامین مسکن در نظر گرفته شده است که طی ۲سال آینده، ۶۰۰واحد مسکونی بر ظرفیت مسکن منطقه آزاد انزلی اضافه می‌کند.

فرهادی اذعان نمود: امسال ۲۰۰هزار تن نهاده های کشاورزی از بندر کاسپین وارد کشور شده و در مجموع حدود ۳۵درصد روغن کشور از طریق این بندر تامین شده است که در صورت فزونی فعالیت بندر و راه‌اندازی راه‌آهن، تحول عظیمی در سطح کشور را شاهد خواهیم بود .

وی اضافه کرد: بندر کاسپین در کنار عملیات عمرانی ترخیص کالا، صادرات و واردات می‌تواند نیازهای جهاد کشاورزی را در حوزه غلات و نهاده‌های دامی و روغن تامین نماید.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی در پایان با اشاره بر اینکه منطقه آزاد انزلی آمادگی دارد به سیاست‌های جهاد کشاورزی در راستای تامین اهداف آن در برقراری امنیت غذایی کمک کند، خاطرنشان ‌کرد: ظرفیت منطقه آزاد انزلی در حوزه شیلاتی خالی است و از سرمایه‌گذارانی که توانایی تولید سالانه ۱۰ هزار تن آبزی در دریا دارند، حمایت می‌کند.

 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان:

در حوزه امنیت غذایی، باید همه دستگاه‌ها در کنار هم باشند

همچنین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در این نشست با بیان اینکه در حوزه امنیت غذایی همه دستگاه‌ها باید در کنار هم باشند، گفت: همه دستگاه‌ها در بحث امنیت و اقتدار غذایی مسئولیت دارند و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری کشاورزی از مسائل درجه یک کشور به‌شمار می‌رود؛ لذا با توجه به بحران کم‌آبی در فلات مرکزی کشور از سرمایه‌گذاری که آماده‌اند برای حفظ اقتدار و امنیت غذایی کشور تلاش می‌کنند، حمایت می‌کنیم‌.

صالح محمدی اظهار داشت: دنیا به سمت سرمایه‌گذاری در حوزه غذا و کشت گلخانه‌ای حرکت می‌کند و دوره‌های پیشرفته «آب‌ کشت» و «هوا کشت» در طول سال این امکان را در اختیار تولید‌کننده قرار می‌دهد که در تمام فصول سال کشت کند و به پایداری سرزمینی و اقتصاد کشاورزی کمک کند‌.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در پایان تصریح کرد‌: حوزه پروتئین‌های استراتژیک مانند مرغ‌، گوشت قرمز، برنج و پیاز بسیار آسیب‌زاست و دشمن دنبال آن است که از این حوزه به ما آسیب وارد کند و ما در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم. دشمن سفره‌های مردم را نشانه گرفته است تا کشاورزی را از عرصه خارج کند، باید تاکید کرد هرگونه فعالیت در حوزه کشاورزی نفع آن به مردم بازمی‌گردد.