جذب سرمایه‌گذاران در بندر چابهار، زمینه‌ساز تحقق رونق تولید، اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و پیرامون مواردی از قبیل جذب سرمایه‌گذار، برنامه‌ریزی برای توسعه بندر چابهار و تشکیل کارگروهی تخصصی برای توسعه بازرگانی گفتگو کردند‌. به گزارش اخبار آزاد مناطق، بهروز آقایی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن اشاره به اقدامات […]

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار دیدار و پیرامون مواردی از قبیل جذب سرمایه‌گذار، برنامه‌ریزی برای توسعه بندر چابهار و تشکیل کارگروهی تخصصی برای توسعه بازرگانی گفتگو کردند‌.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، بهروز آقایی در دیدار با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار ضمن اشاره به اقدامات موثر سازمان بنادر در حوزه سرمایه‌گذاری و ایجاد زیرساخت‌های بندری، گفت: جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد ترافیک بار و کالا در بزرگترین بندر اقیانوسی کشور زمینه‌ساز تحقق «رونق تولید»، اشتغال‌زایی و شکوفایی اقتصادی است‌.

وی ضمن اشاره به همکاری‌های خوب با منطقه آزاد چابهار افزود: پیوندهای اقتصادی و تقویت مناسبات تجاری با کشورهای همسایه و رونق فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد بسترهای مطلوب برای سرمایه‌گذاری بخش‌های خصوصی داخلی و خارجی با هم‌افزایی، مشارکت و همکاری‌های بین دستگاهی توسعه و گسترش خواهد یافت‌.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان گفت: در شرایط کنونی و موقعیت ممتاز بندر چابهار و دسترسی به بازارهای منطقه‌ای به ویژه کشورهای هند و افغانستان و ایفای نقش حلقه اتصال مسیر ترانزیتی به کشورهای آسیای میانه، تسریع در تکمیل زیرساخت‌های جاده‌ای و ریلی و تخصیص سهم کالاهای اساسی از طریق بندر چابهار و تسهیل و تسریع در انجام فرآیندها و فعالیت‌های تجاری و بازرگانی، علاوه بر رونق تولید و اشتغال‌زایی در استان، عامل توسعه، جهش و همکاری‌های اقتصادی است‌.

عبدالرحیم کردی نیز در این دیدار خواستار تشکیل کارگروهی تخصصی با مشارکت متخصصان کلیه دستگاه‌های مرتبط در جهت ایجاد بستری مناسب و نو برای توسعه تجارت و بازرگانی مبتنی بر علم روز و آخرین دستاوردهای جهانی و ایجاد زنجیره لجستیک کارا به منظور ایجاد چابکی در حمل و نقل و توزیع بار از طریق بنادر و مراکز توزیع شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار تاکید کرد: استفاده از توان و تکنولوژی کشورهای پیشرو در حوزه مدیریت زنجیره تامین و ایجاد پارک‌های لجستیکی و حمل و نقل می‌تواند در تحقق شعار سال نقش بسزایی ایفا نماید‌.