معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

جزیره قشم از واردات برق بی‌نیاز می‌شود/ خودکفایی قشم در تولید برق

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم گفت: نیروگاه 500مگاواتی انرژی گستر قشم هم‌اکنون 50درصد پیشرفت فیزیکی دارد که پیش‌بینی می شود تا دهه فجر امسال، 340مگاوات آن وارد مدار شده و قشم را از واردات برق بی‌نیاز کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، کیهان عباسیان در حاشیه بازدید مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با بیان اینکه نیاز برق قشم بین ۲۳۰ تا ۲۷۰مگاوات برآورد شده که هم‌اینک از سرزمین اصلی تامین می‌شود، افزود: این پروژه، گام مهمی در رفع نیاز انرژی مهمی چون برق برای جزیره و گامی بلند برای صادرات این محصول استراتژیک است.

عباسیان سرمایه‌گذاری مجموع دو پروژه تولید برق و آب را ۱۰۰درصد داخلی ذکر و اضافه کرد: برای احداث این نیروگاه ۵۰۰مگاواتی و آب‌ شیرین‌کن ۱۰۰هزار متر مکعبی، ۳۸۶میلیون یورو هزینه خواهد شد.

وی در تشریح اجرای این پروژه بیان کرد: هم‌اکنون دو نیروگاه ۱۷۰مگاواتی ساخت گروه مپنا در محل نصب شده و عملیات اجرای خط انتقال گاز ۱۶اینچ به طول ۴کیلومتر و به سایت در حال انجام است.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با اشاره به نیاز قشم به تولید آب شیرین، پیش‌بینی کرد: تولید آب شیرین به منظور تامین آب مورد نیاز جزیره قشم، مجموعه‌های پالایشگاهی و پتروشیمی و همچنین نیازهای کشاورزی قشم در منطقه مرکزی جزیره تا پایان سال‌۹۹ به  اتمام برسد.

این نیروگاه از گاز طبیعی که از پالایشگاه گاز گورزین تامین می‌شود، استفاده خواهد کرد که در حال تکمیل خط می‌باشد.