مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی اظهار داشت:

جزیره قشم به قطب بانکرینگ جنوب کشور تبدیل می‌شود

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی در سومین همایش تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری منطقه آزاد قشم گفت: استراتژی منطقه آزاد قشم برای تبدیل قشم به قطب بانکرینگ جنوب کشور، رساندن 750هزار تن سوخت پاک به کشتی‌ها در سال با راه‌اندازی شش اسکله دیگر در منطقه است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدجواد دهقانی افزود: برای رسیدن به این هدف در اولین مرحله شرکت توسعه دهنده هاب پتروشیمی شامل بانکرینگ نفت کوره و گازوئیل در آینده بسیار نزدیک انتخاب و شروع به کار می‌کند.

وی با اشاره به اینکه موقعیت قشم در مقایسه با دیگر جزایر و بنادر خلیج فارس برای رساندن سوخت به کشتی‌های عبوری از این گذرگاه بین‌المللی بسیار مساعد و ممتاز است، تصریح کرد: ما حداقل ۲۴ساعت از تمام رقبای منطقه‌ای‌مان در این کارزار جلو هستیم.

مشاور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در حوزه نفت و انرژی در بخش دیگری از سخنان خود به تصویب و تایید تبدیل قشم به عنوان هاب بانکرینگ کشور در جنوب در سال‌۱۳۷۸ اشاره کرد و گفت: حدود ۲۰هزار کشتی در سال از خلیج فارس عبور می‌کنند که دو کیلومتر از مسیر این کشتی‌ها در آب‌های قشم قرار می‌گیرد.

به گفته دهقانی، ۶۵درصد بانکرینگ در دنیا توسط ۱۰کشور انجام می‌شود و سه کشور امارت، سنگاپور و آمریکا ۳۵درصد این میزان بانکرینگ را انجام می‌دهند‌.

لازم به ذکر است، سومین همایش دو روزه تخصصی معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری قشم در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی، با هدف ایجاد ترغیب ملی برای اتکاء به دانش مهندسی و توان اجرایی کارشناسان و متخصصان کشور، پیشبرد سریع‌تر امور و فعالیت‌های توسعه‌ای در منطقه آزاد قشم  به میزبانی منطقه آزاد قشم با حضور مقامات، مسئولان و صاحب‌نظران این حوزه برگزار شد.

گفتنی است، قشم به ‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره خلیج‌فارس، دارای مزایا و ذخایر نفت و گاز عظیمی برای جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی است؛ از این‌رو، سازمان منطقه آزاد قشم در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مورد نظر مقام معظم رهبری و برنامه‌های دولت، به‌ منظور سهولت در سرمایه‌گذاری در حوزه نفت، گاز، پتروشیمی و انرژی به دنبال رفع موانع و ایجاد تسهیلات برای رونق و پیشرفت حداکثری منطقه است.