مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت:

جزیره کیش، الگوی موفقی از رونق جزایر ایرانی خلیج فارس

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در جشن روز ملی خلیج فارس، کیش را الگویی موفق در اجرای فرامین رهبر معظم انقلاب مبنی بر رونق جزایر ایرانی خلیج فارس عنوان کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، جعفر آهنگران در جشن روز ملی خلیج فارس که بر روی عرشه یک کشتی گردشگری و در اسکله بزرگ تفریحی کیش برگزار شد، با بیان اینکه یکی از برنامه‌های اصلی دولت، رونق جزایر ایرانی خلیج فارس است، گفت: ۱۹جزیره قابل سکونت در خلیج فارس وجود دارد و رهبر معظم انقلاب از سال۹۳ تاکنون همواره بر ضرورت توجه جدی به رونق این جزایر با هدف ایجاد زمینه سکونت هموطنان تاکید کرده است.

وی اظهار داشت: جزیره کیش الگوی موفقی در رونق جزایر ایرانی خلیج فارس محسوب می‌شود که با ایجاد زیرساخت‌های عمرانی، توسعه همه‌جانبه و رونق اقتصادی منطقه‌، زمینه افزایش حضور هموطنان‌، سرمایه‌گذاران و گردشگران را در این جزیره زیبا فراهم کرده است.

آهنگران تصریح کرد: سازمان منطقه آزاد کیش آماده کمک به روند توسعه سایر جزایر است و می‌تواند با تجارب موفق خود، الگوی کاربردی مناسبی باشد.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش، توسعه اقتصادی را مهم‌ترین راه ترغیب هموطنان برای سکونت در جزایر ایرانی خلیج فارس عنوان کرد و افزود: جزیره کیش با بارور کردن محورهای اقتصادی، مقدمات سکونت هموطنان و فعالیت‌های اقتصادی را به گونه‌ای فراهم کرد که در حال حاضر ۴۰هزار نفر جمعیت دارد و یکی از قطب‌های گردشگری کشور است .

وی با اشاره به طرح‌های مطالعاتی ارزشمند در زمینه توسعه جزایر ایرانی، کیش و قشم را نمونه‌های برجسته‌ای برای توسعه این جزایر در خلیج فارس برشمرد و اظهار نمود‌: توسعه جزایر فارور و هندورابی از محورهای مهم سازمان منطقه آزاد کیش است و چنانچه همکاری دستگاه‌های ذیربط تقویت شود، آماده‌ایم تا از سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به فعالیت در جزیره هندورابی حمایت کرده و طرح‌های زیرساختی این جزیره را هر چه سریع‌تر به بهره‌برداری برسانیم.

آهنگران ادامه داد: در حال حاضر زیرساخت‌های بسیار خوبی در بخش فرودگاه‌، بندرگاه‌، هتل و تاسیسات انرژی در جزیره هندورابی ایجاد شده و تلاش برای توسعه این جزیره طبق طرح جامع هندورابی با جدیت ادامه خواهد داشت.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با بیان اینکه به دلیل شرایط ناشی ازشیوع کرونا روند توسعه هندورابی قدری کند شده است، خاطرنشان کرد: بی‌تردید این جزیره ظرفیت بالایی دارد و گردشگران جزیره کیش برای استفاده از امکانات منحصر‌به‌فرد هندورابی و طبیعت بی‌نظیر آن زمان ماندگاری خود را در جزیره کیش افزایش خواهند داد که این امر یکی از راهکارهای رونق صنعت گردشگری است.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش:

خلیج فارس و روز ملی آن، هویت اصلی ایرانیان

همچنین، معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش در این مراسم گفت: خلیج فارس و روز ملی آن هویت اصلی ایرانیان است و قدرت، سیاست و ثروت نمی‌تواند با تحریف واقعیات مسلم تاریخی آن را کم‌رنگ ساخته و یا از بین ببرد.

سعید پورعلی با بیان اینکه تاریخ کهن خلیج فارس در دوران تاریخی مختلف شامل قبل تا بعد از میلاد مسیح و اکنون با نام فارس در آبراهه بین‌المللی خلیج فارس گره خورده و تاکنون تلاش‌های سیاست و قدرت و ثروت نتوانسته این مسلمات تاریخی را تحت تاثیر قرار دهد، افزود: بسیاری از کشورهای همسایه به خوبی بر پیشینه این منطقه واقف هستند و تلاش برای تغییر این تاریخ و روایت‌سازی‌های جعلی نمی‌تواند ماهیت این منطقه را دگرگون کند.

وی با اشاره به اینکه هویت با خون و جان انسان‌ها آمیخته و یک شبه از بین نمی‌رود، بلکه قدمتی طولانی دارد و نمی‌توان آن را با تاریخ‌سازی و روایت‌سازی از بین برد، تصریح کرد: بر این اساس هویت خلیج فارس همیشه زیر سایه بلند تاریخ این منطقه پایدار خواهد بود، اگرچه سیاست، قدرت و توان تحمل این واقعیت را نداشته باشد.

لازم به ذکر است، رونمایی از ۲اثر هنری بانوان هنرمند کیش از دیگر برنامه‌های جشن بود. به گفته رئیس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش به مناسبت گرامیداشت روز ملی خلیج فارس ۲اثر نقاشی روی پارچه اثر روشنک ساعتی با عنوان‌های مهنورا (دختر آفتاب، ماه تابان) و اقتدار رونمایی شد.

عالمه خسروی اظهار داشت: مهنورا تابلویی است که در آن یک بانوی جنوبی در حال سوزن‌دوزی یک اثر زیبا در کنار خلیج همیشه فارس، به عنوان نمادی تلاش و ذوق هنری این زنان است.

رئیس اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد: تابلوی اقتدار نیز  پرچم جمهوری اسلامی در کنار خلیج فارس است تا با آرامشی که در کنار این آبراهه بین‌المللی دارد، اقتدار و صلح دوستی ایرانیان را به مخاطب منتقل کند.

گفتنی است، مراسم جشن روز ملی خلیج فارس، سالروز اخراج پرتغالی‌ها از تنگه هرمز و خلیج ‌فارس، به طور همزمان و با تلاش صدا و سیمای مرکز کیش از شبکه‌های سراسری پخش شد تا هموطنان در این جشن ملی سهیم شوند.