سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش اعلام کرد:

جزیره کیش، نقطه‌ شروع طرح «بنزین برای همه» در کشور

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای طرح «بنزین برای همه» در کیش به عنوان نقطه‌ شروع طرح در کشور خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محمدرضا نوایی‌لواسانی با تاکید بر فرهنگ مشارکت‌پذیری بالای مردم در کیش، مواردی متعددی را از دلایل انتخاب جزیره کیش برای اجرای این طرح در مرحله‌ ابتدایی برشمرد.

وی درخصوص این طرح که ابتدا در کیش و در نهایت در کل کشور اجرا می‌شود، گفت: کد‌ملی هر فرد بدون هیچ محدودیت سنی، به منزله‌ احراز هویت و ثبت‌نام وی خواهد بود و از کارت‌‌های بانکی‌ خود می‌تواند برای مصرف در بازار مجازی بنزین استفاده کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر انتفاع بیش از ۸۵درصد مردم از اجرای طرح «بنزین برای همه» تاکید کرد و اظهار داشت: هموطنانی که در روستاها زندگی می‌کنند یا خودرویی نداشته‌اند، در گذشته هرگز یارانه‌ سوخت استفاده نکرده‌اند؛ با اجرای این طرح، از عدالت اجتماعی و سهم خود از این ثروت ملی برخوردار می‌شوند.

نوایی‌لواسانی افزود: حدود ۵۰درصد خانوارها و افرادی که خودرو ندارند و از یارانه انرژی نیز بی‌بهره‌اند، از این یارانه برخوردار خواهند شد و در واقع نحوه توزیع ناعادلانه‌ یارانه سوخت اصلاح می‌شود.

وی با اشاره به وجود سامانه‌ کدملی افراد، تصریح کرد: نیاز به هیچ ثبت‌نامی نیست و با توجه به این‌که همه‌ سرپرستان خانوار حداقل یک حساب بانکی دارند، بدون‌نیاز به افتتاح یا معرفی حساب بانکی؛ با اعلام اجرایی شدن طرح، سهمیه ماهانه در کارت بانکی‌شان فعال می‌شود.

نوایی‌لواسانی همچنین به هماهنگی جهت استقرار تیم‌های نظارت در طول اجرای طرح در مراکز توزیع سوخت اشاره و بیان داشت: سوختگیری از گذشته بسیار آسان‌تر شده است و پس از دریافت سهمیه ۲۰لیتری، متقاضیان با مراجعه به پمپ‌بنزین بدون ارائه‌ کارت سوخت، صرفا سوختگیری می‌کنند و سپس از کارت بانکی استفاده می‌کنند؛ و تفاوتی در استفاده از هیچ‌یک از کارت‌های بانکی وجود ندارد و سهمیه‌ افراد و اعضا خانواده‌شان در همه‌ کارت‌های بانکی در نظر گرفته شده است.

به گفته سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش‌؛ یارانه سهمیه بنزین از هر کارت بانکی قابل برداشت است و افراد در صورت نداشتن خودرو می‌توانند این یارانه را با اپلیکیشنی که به همین منظور طراحی شده، به فروش برسانند.

گفتنی است، طبق اعلام مجریان طرح، سامانه پس از مدتی به ‌صورت خودکار می‌تواند سهمیه‌ افرادی را که اقدام به فروش نکرده‌اند، فروخته و مبلغ آن به کارت بانکی واریز می‌شود.

لازم به ذکر است، طرح «بنزین برای همه» توسط دستگاه‌های متعددی ازجمله شرکت ملی پالایش و پخش نفت، وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ابتدا در کیش و سپس در قشم اجرا می‌شود.