مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم‌ اظهار کرد:

جلب اعتماد عمومی و امیدآفرینی، مهم‌ترین دستاورد دولت سیزدهم در قشم

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم، جلب اعتماد عمومی و امیدآفرینی نسبت به آینده را مهم‌ترین دستاورد دولت سیزدهم در قشم منطبق بر خواست و دستور مقام معظم رهبری دانست‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در این آیین اظهار داشت: منطقه آزاد قشم در یک‌سال‌و‌نیم گذشته در حوزه‌های اقتصادی، صادراتی، صنایع مختلف، زیرساخت‌های عمران روستایی و جاده‌ای، تامین آب و مهم‌تر از همه تامین مسکن برای جوانان بومی، شاهد موفقیت‌های چشمگیری بوده است‌.

وی با اشاره به رشد ۴۳۴درصدی صادرات به خارج در این منطقه آزاد طی سال‌۱۴۰۱ نسبت به سال‌۱۴۰۰، گفت: این درحالی است که ما با کاهش ۱۲درصدی در حوزه واردات مواجه بودیم‌‌.

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: قشم با محقق‌سازی ۵۷میلیون دلار تراز تجاری مثبت در سال‌۱۴۰۱، نسبت به سال‌۱۴۰۰، ۱۳۷درصد رشد داشته است‌‌.

فتح‌الهی همچنین ارزش تولیدات صنعتی را در بازه‌های یاد شده در دو بخش ارزی با ۱۶۳درصد رشد و در بخش ریالی با ۲۱۶درصد رشد را بسیار مناسب ارزیابی کرد‌.

وی ارزش سرمایه‌گذاری‌های محقق شده در سال‌۱۴۰۱ را ۵هزار میلیارد تومان برآورد کرد و از رشد ۵۴۳درصدی آن نسبت به سال‌۱۴۰۰ خبر داد‌.

راه‌اندازی پروژه پل خلیج‌فارس بعد از ۸سال توقف و پروژه بانکرینگ به‌عنوان آرزوی چندین ساله مردم جزیره در سال‌۱۴۰۱، دو گام بلند موفقیت‌آمیز این منطقه آزاد در عرصه افتخارات ملی بود که فتح‌الهی در ادامه سخنان خود به آن اشاره کرد‌.

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم در ادامه به آزادسازی ۱۰۲۰هکتار از اراضی جزیره به ارزش ۶۰هزار میلیارد تومان، صاحب‌ زمین کردن ۶۱۵۷جوان در جزیره با واگذاری ۱۸۱هکتار زمین در ۴۲روستا و ۴شهر در سال‌۱۴۰۱ و ۳۲۱درصد رشد در حوزه بودجه‌های عمرانی در همین سال نسبت به سال گذشته‌اش اشاره کرد و عنوان داشت: دریافت کارت سبز ژئوپارک‌ جهانی قشم از سوی یونسکو با یک‌ماه کار شبانه‌روزی و معرفی جامعه محلی و بانوان قشم در جهان به‌عنوان پاسداران این سرمایه ملی، گام موفقیت‌آمیز دیگری در این مدت بود‌‌.

استفاده از جوانان و حلقه‌های میانی با روش‌های نوین ابداع ‌شده که می‌تواند الگویی برای کشور باشد و ‌رشد ۳۰درصدی حضور گردشگران در نوروز‌۱۴۰۲ نسبت به سال‌۱۴۰۱، تامین و تقویت معیشت پرسنل سازمان منطقه آزاد قشم از دیگر مواردی بود که فتح‌الهی به آنها اشاره نمود.

مدیرعامل پیشین سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ضمن آرزوی موفقیت برای عادل پیغامی در سمت جدید، از مردم ‌جزیره و همکاران سازمانی بابت همراهی‌ها و تعامل‌های کاری در این مدت تقدیر و تشکر کرد‌‌.

گفتنی است، آیین تکریم از خدمات افشار فتح‌الهی و معارفه عادل پیغامی به‌عنوان رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ۲۷فروردین‌ماه‌۱۴۰۲، با حضور حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، حجت‌الاسلام غلامرضا حاجبی امام‌جمعه شهرستان، شیخ محمدصالح امینی امام‌جمعه شهر طبل، شیخ محمدعلی امینی مدیر مدرسه علوم دینی بندر لنگه، محمد محمدحسینی تختی فرماندار شهرستان، سرهنگ حجت امیری‌کیا فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه قشم، اعضای شورای تامین، فرماندهان انتظامی و نظامی و جمعی از مسئولان شهرستان، معاونان، مدیران و کارمندان سازمان منطقه آزاد قشم در تالار وحدت شهر قشم برگزار گردید.