مدیر سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اظهار کرد:

جلوگیری از خام‌فروشی زمین‌ در منطقه آزاد کیش

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از واگذاری یک هزار و 300میلیارد تومان زمین به سرمایه‌گذاران در سال گذشته خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معراج نادری فصیح در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا از واگذاری یک هزار ۳۰۰میلیارد تومان زمین به سرمایه‌گذاران در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری برای کاربری‌های مختلف انجام شده که نشان از رشد چشمگیر نسبت به سال گذشته دارد.

وی با بیان اینکه بخش مدیریت سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در دو بخش صنعتی و غیرصنعتی فعالیت می‌کند، افزود: این سازمان با ارائه فرصت‌های سرمایه‌گذاری، سرمایه‌گذاران را در دو بخش صنعتی و غیرصنعتی جذب و اهلیت مالی و اجرایی آنها بر‌اساس استانداردها جهانی مورد بررسی قرار می‌دهد.‌

نادری فصیح ادامه داد: پس از تایید با همکاری مدیریت مختلف سازمان (صنایع، گردشگری و…) طرح بررسی و در نهایت به کمیسیون اقتصادی ارجاع و تصمیم‌گیری نهایی صورت می‌گیرد.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از حضور متقاضیان سرمایه‌گذاری در کیش ابراز امیدواری کرد و اذعان داشت: علی‌رغم شیوع بیماری کرونا، در ۶ماهه نخست امسال نیز همانند سال گذشته متقاضیان سرمایه‌گذاری حضور داشته و درخواست سرمایه‌گذاری کردند.

وی، از تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام در سال جاری خبر داد و تصریح کرد: بخش عمده آن در سال‌۹۸ آغاز شده و عملیات اجرایی آن شروع شده است.

نادری فصیح پروژه شهر آفتاب را از پروژه‌های مهم جزیره کیش دانست و گفت: این پروژه در مرحله کارشناسی قرار دارد که با تغییر شرکت سرمایه‌گذار به زودی شاهد راه‌اندازی آن خواهیم بود.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش، سرمایه‌گذاری در بخش مسکن را جزء پروژه‌های جذاب برای سرمایه‌گذاران دانست و اظهار نمود: بخش مسکن زود‌بازده بوده و قیمت آن با سرزمین اصلی برابری می‌کند، این امر باعث شده تا این بخش جذابیت داشته باشد.

وی، میزان احداث پروژه مسکن در جزیره کیش را بر‌اساس نیازسنجی این منطقه دانست و گفت: سازمان منطقه آزاد کیش تلاش دارد تا از خام‌فروشی زمین‌ها جلوگیری کند؛ در این راستا زمین‌ها در قالب مشارکت و یا مزایده بر‌اساس قیمت منطقی و کارشناسی واگذار می‌شود.

نادری فصیح عنوان کرد: مقرر شده سرمایه‌گذاری در بخش مسکن از خانه اولی‌ها انتخاب شود، یعنی افرادی که قصد سکونت در این منطقه را دارند. در این راستا هتل رزیدنت پاسخگوی خوبی بوده است.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش افزود: سعی شده تمام زمین‌ها به دست استفاده کنندگان واقعی برسد؛ در این راستا قرار بر این شد با همکاری قوه قضاییه، وکالت بلاعزل از بخش معاملات حذف تا دست دلالان کوتاه شود.

وی، از واگذاری یک هزار و ۳۰۰میلیارد تومان زمین به سرمایه‌گذاران در سال گذشته خبر داد و گفت: این میزان سرمایه‌گذاری برای کاربری‌های مختلف انجام شده که نشان از رشد چشمگیر نسبت به سال گذشته دارد.

نادری فصیح تصریح کرد: قیمت زمین در جزیره کیش ثابت بوده، این افزایش قیمت مسکن در جزیره کیش متاثر از افزایش قیمت مصلاح و… است. در حال حاضر رکود حاکم بر بازار مسکن باعث کاهش نسبی قیمت‌ها شده است.

وی درخصوص پرژه مسکن ملی اظهار داشت: در حال حاضر ثبت‌نام و بررسی اولیه آن تقریبا به مدت ۸ماهه آغاز شده است. در گام نخست یک زمین ۵هزار متری در نظر گرفته شده که این میزان قابل افزایش است. پرژه مسکن ملی، ارزان قیمت و باکیفیت بوده و برای افراد واجد شرایط در نظر گرفته شده است.

مدیر سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان از ارائه مجوز به پروژه‌های خاص خبر داد و گفت: به میزان لازم به پروژه‌های مختلف مجوز ارائه و سرانه آن در کیش در نظر گرفته شده است. پروژه‌ها از لحاظ تکراری بودن بررسی می‌شود تا جذابیت توریستی داشته باشد.