رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس اظهار داشت:

حتی ۳۰درصد از قانون مناطق آزاد اجرا نشده است

نماینده مرند و جلفا در مجلس شوراي اسلامي در حاشیه سفر یک روزه اعضای کمیسیون صنایع و معادن مجلس به منطقه آزاد ارس گفت: نمایندگان در رابطه با لایحه دولت برای اصلاح قوانین مالیات و ثبت سفارش مناطق آزاد، از منطقه آزاد ارس بازدید کردند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معصومه پاشایی بهرام در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: متاسفانه دیدگاه منفی ایجاد شده در اذهان نمایندگان مجلس نسبت به مناطق آزاد موجب تردید در تصمیم و حمایت از این مناطق شده است.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی افزود: طبق راهبرد اقتصاد مقاومتی و دستور مقام معظم رهبری باید از توان این مناطق برای کمک به تولید و اقتصاد ملی استفاده کنیم.

وی از نگاه‌ها و تفسیرهای مغرضانه و تبلیغات منفی برخی رسانه‌ها بر علیه مناطق آزاد انتقاد کرد و تصریح نمود: مناطق آزاد چوب اجرا نشدن قانون را می‌خورند و از سوی دیگر جریان‌سازی‌های منفی رسانه‌ای، بسیاری از سرمایه‌گذاران این مناطق را با مشکل روبه‌رو کرده است.

پاشایی بهرام‌، بی‌توجهی و اجرا نشدن قوانین مترقی مناطق آزاد را یکی از اصلی‌ترین مشکلات مناطق آزاد دانست و اظهار کرد: در دو دهه اخیر حتی ۳۰درصد قانون مناطق آزاد را هم اجرا نکرده‌ایم؛ در حالی که قوانین مناطق آزاد برای افزایش تولید و اشتغال و محرومیت‌زدایی است.

نماینده مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی اصلاح قوانین دارای ضعف را ضروری دانست و افزود: حضور اعضای کمیسیون صنایع مجلس در ارس برای شفافیت توان این مناطق در تولید است که امیدوارم برکات خوبی در پی داشته باشد.

رئیس فراکسیون مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی در منطقه آزاد ارس تاکید کرد: از ابتدای تاسیس این منطقه، اقدامات مناسبی به ویژه در حوزه تولید انجام شده است که در سال‌های اخیر روند روبه رشد خوبی داشته و موفق به جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در حوزه‌های کشاورزی، پتروشیمی، صنایع سنگین، صنایع تبدیلی و صنعت پوشاک شده است.