معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی اعلام کرد:

حضور بیش از ۲میلیون گردشگر در مناطق آزاد طی هفته اول نوروز‌۱۴۰۲

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: از 25اسفندماه‌1401 تا 5فروردین‌ماه‌1402 بیش از 2میلیون و 100هزار نفر به هفت منطقه آزاد سفر کرده‌اند که افزایش 56درصدی نسبت به زمان مشابه سال پیش را نشان می‌دهد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مهدی حسین‌زاده افزود: تعداد مسافران به تفکیک در این مدت در کیش بیش از ۱۳۵هزار نفر، چابهار بیش از ۱۳۰هزار نفر، اروند حدود ۲۸۰هزار نفر، قشم ۵۷۰هزار، ارس بیش از ۴۲۵هزار نفر، ماکو حدود ۱۱۵هزار نفر و انزلی ۳۵۲هزار نفر را میزبانی کرده‌اند‌‌.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی عنوان کرد: افزون‌بر این، ضریب اشغال هتل‌های مناطق آزاد نیز به بیش از ۸۷درصد رسیده است.

حسین‌زاده با بیان اینکه امسال به دلیل تقارن عید سعید نوروز با ایام ماه مبارک رمضان سفرهای نوروزی به‌صورت جدی از هفته پایانی اسفندماه‌۱۴۰۱ آغاز شد و این روند تا پایان هفته اول فروردین‌ماه‌۱۴۰۲ ادامه داشت، اظهار کرد: بر این اساس پیش‌بینی می‌شود حجم سفرها تا پایان ماه مبارک رمضان تا حدی کاهش یابد و مجددا همزمان با تعطیلات عید فطر که هفته اول اردیبهشت‌ماه است، با موج دوم سفرها مواجه باشیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد هماهنگی‌های لازم بین همه سازمان‌های مناطق آزاد به‌منظور میزبانی و پذیرایی هرچه بهتر از مهمانان نوروزی، ستاد سفر مناطق آزاد از اوایل اسفندماه‌۱۴۰۱ کار خود را آغاز کرد، ادامه داد: با آسیب‌شناسی عملکرد خود در سال پیش، در طول سال تلاش شد ضعف‌ها و کاستی‌های مناطق به‌ویژه در زمینه زیرساخت‌ها برطرف شود تا برای نوروز جدید آماده‌تر از سال گذشته باشند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان با اشاره به برگزاری بیش از ۶۰۰برنامه فرهنگی، هنری و مذهبی در مناطق آزاد در ایام نوروز خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها شامل جشنواره‌های خرید و تورهای طبیعت‌گردی تا غرفه‌های عفاف و حجاب و سفره‌های افطار را شامل می‌شود.