مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت:

حضور فعالان اقتصادی، فلسفه وجودی مناطق آزاد است

مشاور رئیس‌جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی گفت: فلسفه وجودی مناطق آزاد، حضور فعالان اقتصادی و رفع موانع تولید و پشتیبانی و مانع‌زدایی است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در نشست با فعالین اقتصادی شهرستان‌های آبادان و خرمشهر اظهار داشت: فعالان اقتصادی شرکای تجاری مناطق آزاد محسوب می‌شوند و بدون حضور آنها فلسفه وجودی این مناطق زیرسوال می‌رود.

وی با اشاره به اینکه موضوع ثبت سفارش کالا در مناطق آزاد الزام نخواهد داشت و مصوبه دیوان عالی در این خصوص در روزهای آینده ابلاغ خواهد شد، تصریح کرد: با توجه به شرایط خاص کشور در دوران تحریم، مباحث بین‌المللی و پاندمی کرونا باز هم توانسته‌ایم کارنامه قابل قبولی ارائه دهیم.

مشاور رئیس‌جمهور گفت: قطعا اگر هر کشور دیگری تنها یک مورد از مشکلات ما را داشت، نمی‌توانست دوام بیاورد و افتخار جمهوری اسلامی ایران این است که در جنگ اقتصادی حاضر و با وجود تمام مشکلات در برابر دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مقتدرانه ایستادگی کرده است‌.

مومنی اظهار داشت: اروند تنها منطقه آزادی است که وحدت مدیریتی در آن وجود دارد و این امتیاز می‌تواند کمک بسیاری به پیشبرد امور این منطقه کند؛ تعامل موجود بین سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی و نهادهای نظامی و انتظامی در منطقه آزاد اروند در سطح مثال‌زدنی است و این تعاملات مسئولیت امروز سازمان منطقه آزاد اروند را برای تحقق شعار سال در محدوده منطقه دوچندان نموده است.

وی افزود: من خود را نسبت به تمام مشکلات فعالین اقتصادی مستقر در منطقه در سطح ملی مسئول می‌دانم و ضمن پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاران در سطح کشور، گزارشات ماهانه در این خصوص ارائه خواهم داد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان درخصوص اصلاح قوانین مناطق آزاد، خاطرنشان کرد: با مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام مذاکراتی در این خصوص داشته‌ایم و یک فرصت خوب برای ارائه نقطه نظرات کارشناسی شما تا رفع موانع، مخصوصا برای مناطق آزاد نسل سوم جدید وجود دارد.