مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی در ستاد برگزاری نمایشگاه‌های مناطق آزاد اظهار کرد:

حضور پررنگ مناطق آزاد در ایران اکسپو۲۰۲۳ با ارائه ۳۷۰طرح سرمایه‌گذاری

مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در ستاد برگزاری نمایشگاه‌های مناطق آزاد، از حضور پررنگ مناطق آزاد در پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (IRAN EXPO 2023) خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مسعود حسین‌پور با اعلام این خبر گفت: پس از حضور دکتر عبدالملکی به عنوان دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، ۷منطقه آزاد مکلف شدند در هر فصل ۵۰طرح به عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق متبوع خود را مورد مطالعه و بررسی قرار دهند و پیشنهادات خود را برای آماده‌سازی اولیه طرح‌ها ارائه نمایند.

وی ادامه داد: در مجموع حدود ۳۷۰طرح تحت عنوان فرصت‌های سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد در حوزه‌های مختلف و متنوع برای جذب سرمایه‌گذاران تهیه و آماده‌سازی شده است که در این نمایشگاه در دسترس علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت.

مشاور دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به حضور ۵۵کشور در این نمایشگاه اشاره کرد و اظهار داشت: تلاشمان این است با اجرای این ۳۷۰طرح، مبلغ ۵میلیارد یورو (بالغ‌بر ۲۴۰هزار میلیارد تومان) سرمایه خارجی و داخلی در مناطق آزاد جذب کنیم و برای ۲۳هزار نفر نیروی کار، ایجاد اشتغال نماییم.

حسین‌پور افزود: نمایشگاه ایران اکسپو‌۲۰۲۳ توسط سازمان توسعه تجارت و وزارت صمت از تاریخ ۱۷ تا ۲۰اردیبهشت‌ماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود که این فرصت خوبی است تا ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در مناطق آزاد را عرضه کنیم‌‌.

وی اذعان نمود: هر یک از مناطق آزاد به همراه حداقل ۵شرکت بزرگ تولیدی، در سالن‌A38 حضور فعال خواهند داشت.

مشاور و قائم‌مقام دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان با بیان اینکه دبیرخانه شورایعالی نیز در این نمایشگاه حضور فعال دارد، خاطرنشان کرد: قرار است شخص دبیر شورایعالی و گروه‌های تخصصی دبیرخانه نشست‌های مختلف سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی با حضور تجار و بازرگانان و مقامات تجاری-‌سیاسی کشورهای مختلف برگزار کنند.