مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی ‌تاکید کرد:

حفظ سلامت گردشگران، اولویت منطقه آزاد انزلی در سفرهای نوروز‌۱۴۰۱

جلسه ستاد هماهنگی گردشگری و خدمات سفر منطقه آزاد انزلی با حضور رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی‌، مسئولین دستگاه‌های اجرایی استان گیلان، معاونین و مدیران سازمان برگزار گردید.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، ‎بنا بر این گزارش، نشست ستاد مزبور به منظور ایجاد هماهنگی و انسجام در ارائه خدمات مناسب جهت رفاه حال گردشگران از طریق مدیریت یکپارچه و هوشمندانه با حضور کمیته‌های تخصصی ستاد هماهنگی سفر تشکیل شد‌.

‎ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی‌در این جلسه حفظ سلامت جامعه میزبان و مهمان را الگوی اصلی ستاد اجرایی خدمات سفر نوروز‌‎۱۴۰۱ سازمان متبوع خود عنوان کرد و با تصریح بر اینکه منطقه آزاد انزلی به یکی از قطب‌های گردشگری شمال کشور تبدیل شده، بر رعایت دستورالعمل‌های ستاد ملی مقابله با کرونا در کنار فراهم نمودن فضای کسب و کار فعالین اقتصادی منطقه و بهره‌مندی مناسب گردشگران از اماکن و ظرفیت‌های تفریحی این منطقه تاکید نمود.

‎در ادامه این جلسه، بخش‌های مختلف سازمان منطقه آزاد انزلی و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مستقر در منطقه شامل فرماندهان نیروی انتظامی، پلیس راه و راهور، مدیران اورژانس و هلال‌احمر و مرکز بهداشت، به بیان گزارشی‌ از اقدامات انجام شده از سوی نهاد متبوع خود پرداختند و بر آمادگی جهت ارائه خدمات مناسب به مسافران ورودی به منطقه آزاد انزلی تاکید کردند.

براساس مصوبات جلسه مزبور‌، تمامی تمهیدات لازم جهت ارائه هرگونه خدمات به گردشگران در قالب دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا خواهد بود و آراستگی محیط منطقه، در جهت نکوداشت نوروز و تسهیل در ورود و خروج و تردد گردشگران در دستورکار اعضای ستاد قرار گرفت.

‎گفتنی است، هماهنگی لازم جهت نظارت بر بازار، هماهنگی با شعب بانک‌ها برای ارائه خدمات مناسب با این ایام به گردشگران و خریداران کالای همراه مسافر، بازسازی و زیباسازی مبلمان شهری و نورپردازی محدوده گردشگری، ایجاد المان‌های گردشگری معرف گیلان، زیباسازی محیط عمومی و مجتمع‌های منطقه انجام شد و در عین حال درخصوص فعالیت شبانه‌روزی بخش‌های حفاظت فیزیکی، اورژانس و آتش‌نشانی سازمان منطقه آزاد انزلی‌ با همراهی ماموران انتظامی و نیروهای امدادی هلال‌احمر در سطح منطقه تصریح شد.