در پي درخواست مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو صورت گرفت:

دستور فوری رئیس‌جمهور برای اقدام کلیه دستگاه‌ها جهت بازگشایی کامل مرز بازرگان

در پی درخواست رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از رئیس‌جمهور به منظور بازگشایی کامل مرز بازرگان،‌ دکتر روحانی دستور فوری برای اقدام مشترک و جدی وزارتخانه‌های امور خارجه، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و اموراقتصادی و دارایی را صادر نمود.

به گزارش اخبار آزاد مناطق،‌ محمدرضا عبدالرحیمی طی نامه ای به رئیس‌جمهور ضمن تشریح وضعیت دوماهه مرز بازرگان، خواستار اقدام جدی درخصوص بازرگشایی کامل مرز مذکو شد که دکتر روحانی دستور فوری برای اقدام در این خصوص را صادر کرد.

در پی نامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به رئیس‌جمهور و دستور دکتر روحانی با پیگیری‌های وزارت اقتصاد و امور دارایی و گمرک، فعلا مرز بازرگان به صورت محدود بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی کامل و رفع محدودیت ها ادامه دارد.

شایان ذکر است، محمدرضا عبدالرحیمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نامه با اشاره به احتمال طراحی و هدایت قدرت‌های فرامنطقه‌ای در راستای اهداف شوم منزوی ساختن کشورمان در تجارت بین‌المللی و حذف از مسیر ترانزیت و تبادلات منطقه‌ای و بین‌المللی، خواستار دستور رئیس‌جمهور برای بررسی موضوع در شورای عالی امنیت ملی شده است.