بخشنامه کاهش حضور کارکنان منطقه آزاد ارس ابلاغ شد:

دورکاری ۵۰درصد از پرسنل سازمان منطقه آزاد ارس

عضو هیات مدیره و معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس از ابلاغ بخشنامه کاهش حضور کارکنان سازمان منطقه آزاد ارس در راستای قطع زنجیره سرایت بیماری کرونا خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، غلامحسین کریمی با اعلام این خبر گفت: این بخشنامه در راستای تصمیم اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر اعمال محدودیت‌های هوشمندانه و متناسب در شهرهای پرخطر ابلاغ شده است و بر‌اساس آن به مدت یک هفته به جهت کاهش تراکم نیروی انسانی در سازمان و حفظ سلامت کارکنان، تا سقف ۵۰درصد کارکنان به صورت دورکاری انجام وظیفه نمایند.

وی افزود: بر‌اساس این بخشنامه، به مدت یک هفته تا سقف ۵۰درصد از پرسنل واحدهای ستادی که ساکن شهرهای اطراف می‌باشند، با هماهنگی معاونین و مدیران مربوطه به صورت دورکاری انجام وظیفه خواهند نمود و در صورت لزوم در هفته‌های آتی نیز اعمال خواهد شد.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد ارس یادآور شد: بانوان دارای فرزندان زیر شش سال و یا باردار، کارکنان بالای ۵۳سال، همکاران دارای بیماری زمینه‌ای ازجمله بیماران قلبی ریوی، دیابت، آسم و یا افرادی که خود یا خانواده آنان دارای علائم مشکوک به کرونا هستند، با تایید پزشک معتمد سازمان در اولویت قرار دارند.

کریمی درخصوص راهکار کاهش مراجعه حضوری فعالین اقتصادی به منظور پیشگیری از شیوع کرونا، گفت: بر‌اساس تدابیر پیش‌بینی شده سازمان جهت استفاده حداکثری از ظرفیت خدمات الکترونیکی؛ دسترسی کارکنان دورکار برای انجام خدمات اداری فراهم گردیده است.

معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد ارس افزود: کلیه خدمات قابل ارائه به فعالین اقتصادی از جمله صدور گواهی تولید، پروانه‌های بهره‌برداری، جواز تاسیس، مجوز فعالیت اقتصادی، مناقصات و مزایدات، ثبت شرکت و…‌ از طریق درگاه خدمات مناطق آزاد به آدرس اینترنتی freezones.ir به صورت الکترونیکی و بدون مراجعه حضوری ارائه می‌شود.