مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو تصریح کرد:

راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک در دستورکار سازمان منطقه آزاد ماکو

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در دیدار با سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان با اشاره به علاقه‌مندی سازمان متبوع خود به توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه گفت: ایجاد منطقه آزاد مشترک با کشورهای همسایه ازجمله ترکیه و آذربایجان می‌تواند نقش مهمی در توسعه اقتصاد ملی و منطقه داشته باشد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حسین گروسی در دیدار با سیداحمد حسینی سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان افزود: راه‌اندازی منطقه آزاد مشترک با کشور آذربایجان و مرز نخجوان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی طرفین، ازجمله موضوعاتی است که پیگیر آن هستیم.

وی با اشاره به احداث خط‌آهن تبریز به گارس ترکیه از طریق منطقه آزاد ماکو عنوان کرد: مطالعات طراحی مسیر اتصال ریلی تبریز به کارس ترکیه از مسیر این منطقه انجام شده که با احداث آن، توسعه تجارت مرزی با استفاده از مسیر ریلی انجام خواهد شد.

گروسی با تاکید بر اهمیت سفر اتباع خارجی به منطقه آزاد ماکو که رونق اقتصادی را در بر خواهد داشت، اضافه کرد: ساماندهی اقامت اتباع خارجی با اجرای طرح چنج ‌ویزا در این منطقه، حائز اهمیت است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در پایان بر ضرورت راه‌اندازی دفتر وزارت امورخارجه در منطقه آزاد ماکو به منظور تسهیل در خدمات‌رسانی به اتباع خارجی مقیم منطقه تاکید کرد.

همچنین، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان نیز در این جلسه، منطقه آزاد ماکو را به عنوان بزرگترین منطقه آزاد کشور دارای ظرفیت‌های بی‌نظیر برای توسعه روابط تجاری با کشورهای همسایه عنوان کرد و گفت:‌ تعامل و هم‌افزایی اقتصادی ایران با کشورهای همسایه از طریق منطقه آزاد ماکو، می‌تواند دیپلماسی اقتصادی موفقی را رقم بزند.

سیداحمد حسینی اظهار داشت: از طریق منطقه آزاد ماکو دسترسی به بازارهای خارجی برای کسب‌وکارهای ملی تسهیل یافته و جذب سرمایه‌گذاری مستقیم خارجی را سهولت می‌بخشد.