قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ماکو اظهار کرد:

راه‌اندازی پرواز کارگو و تاکسی هوایی جهت تکمیل زنجیره ترانزیت هوایی منطقه آزاد ماکو

یک فروند هواپیمای کارگو و یک تاکسی هوایی 10نفره با بدرقه رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از تهران پرواز و در فرودگاه منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ماکو به زمین نشست که تکمیل کننده زنجیره ترانزیت هوایی منطقه آزاد ماکو می‌باشد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، قائم‌مقام سازمان منطقه آزاد تجاری-‌صنعتی ماکو درخصوص راه‌اندازی مسیر هوایی باربری و تاکسی هوایی فرودگاه ماکو گفت: فرودگاه ماکو دو مزیت اصلی دارد؛ اول اینکه مرز رسمی هوایی است و دوم اینکه در داخل منطقه آزاد قرار گرفته و از مزایای آن برخوردار است.

اسدالله علیزاده افزود: ما بنا داریم هاب خدمات فرودگاهی را در این مکان ایجاد کنیم که خدمات کارگو، تجاری، آموزشی و گردشگری را ارائه دهیم. درحال حاضر با یک شرکت هواپیمایی تفاهم‌نامه‌ای را در این رابطه امضا و این خدمات هوایی چهارگانه را رسما راه‌اندازی خواهیم کردو

وی با بیان اینکه امیدوارم راه‌اندازی این هاب خدمات فرودگاهی مقدمه‌ای برای توسعه منطقه و مراودات با ترکیه باشد، خاطرنشان کرد: با فرودگاه وان و فرودگاه ازمیر ارتباطات خوبی داریم و پروازهایی خواهیم داشت. همچنین با فرودگاه نجف توافق‌نامه‌ای داریم و پرواز به آن شهر را هم راه‌اندازی خواهیم کرد و در آینده قصد داریم به مقصد عربستان نیز خط هوایی راه‌اندازی کنیم.

همچنین، قربان محرم‌نژاد سرپرست فرودگاه ماکو و دبیر کارگروه هوانوردی و توسعه فرودگاه ماکو نیز در این خصوص گفت: با سیاست‌هایی که سازمان منطقه آزاد ماکو دارد، پروازهای تاکسی هوایی برای مقاصد نزدیک و محلی استفاده خواهد شد. فعلا دو فروند هواپیما برای این امر در نظر گرفته شده است. برای شهرهای خارج از کشور همچون شهرهای وان یا ترابزون که به منطقه ماکو نزدیک است، می‌توانیم از ظرفیت این هواپیماها استفاده کنیم تا فعالان اقتصادی و تجار بتوانند به‌راحتی رفت و ‌آمد داشته باشند.

شایان ذکر است، به گفته حسین گروسی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو؛ پیش‌نویس تواف‌قنامه ایجاد منطقه آزاد مشترک میان ترکیه و ایران به امضا رسیده ‌است و با امضای نهایی منطقه و بازار مشترک بین دو کشور ایجاد خواهد شد. از سوی دیگر راه‌اندازی هاب خدمات هوایی نیز به فعالان اقتصادی برای مراودات بیشتر کمک خواهد کرد.