مدیرعامل جامعه بازاریان کیش خبر داد:

راه‌اندازی خط تولید ماسک جهت مقابله با کرونا در جزیره کیش

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش گفت: به منظور مقابله و پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در میان اقشار مختلف جامعه، کارخانه‌ای در کیش، با راه‌اندازی خط تولید ماسک توانسته است نیاز مراکز تجاری و خدماتی این منطقه را تامین کند.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، رحمان سادات نجفی از نظارت‌های حداکثری برای رعایت ضوابط بهداشتی در مراکز تجاری و خدماتی در جزیره کیش خبر داد و اظهار داشت: براساس ضوابط بهداشتی ابلاغ شده، تمام گردشگران، ساکنین جزیره کیش و شاغلین این مجموعه‌ها هنگام تردد در مراکز تجاری و خدماتی موظف به رعایت حفاظت فردی هستند.

وی افزود: خوشبختانه با راه‌اندازی خط تولید کارخانه ساز و برگ تندرستی، ماسک مورد نیاز مراکز تجاری و خدماتی از شنبه دهم خرداد توسط این کارخانه تامین شده است و استفاده از ماسک برای تمام افراد شاغل در بازارها از نیروهای حفاظتی و خدماتی گرفته تا غرف فعال الزامی است.

سادات نجفی تاکید کرد: آن دسته از مشاغل حساسی که در این منطقه فعالیت می‌کنند، علاوه بر ماسک باید از دستکش نیز استفاده کنند.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش خاطرنشان کرد: غرفه‌داران مکلف هستند هنگام تردد ساکنین جزیره کیش و گردشگران به مراکز تجاری و خدماتی، محلول‌های ضدعفونی کننده را در دسترس آنان قرار دهند و این مهم به منظور حفظ سلامت مردم از سوی بازرسین و کمیته‌های نظارتی کنترل می‌شود.

وی با بیان این که تعدادی از واحدهای صنفی به دلیل عدم رعایت ضوابط بهداشتی در جزیره کیش ظرف کمتر از ۴۸ساعت پلمپ شدند، اظهار کرد: بازرسین جامعه بازاریان با همکاری بازرسین مدیریت بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش، مرکز توسعه سلامت و همچنین اماکن نیروی انتظامی به طور مستمر از این مراکز بازدید و براساس ماده‌۶۸۸ مجازات اسلامی با متخلفین برخورد قانونی می‌شود.

مدیرعامل جامعه بازاریان کیش بیان داشت: با شیوع موج دوم بیماری کرونا در کشور، نظارت‌ها با جدیت تمام انجام می‌شود و تمام ضوابط بهداشتی به مدیران، مسئولین بازارهای تجاری و خدماتی ابلاغ شده است.

گفتنی است، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور، نظارت‌های بهداشتی در هفته نخست اسفندماه سال گذشته توسط جامعه بازاریان در مراکز تجاری و خدماتی جزیره کیش آغاز شده است.