رشد ۱۰درصدی جذب گردشگر در منطقه آزاد انزلی در بهار‌۹۸

از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه سال جاری تعداد ۲میلیون و ۹۴هزار گردشگر از فاز تجارت و گردشگری منطقه بازدید به عمل آوردند که در مقایسه با ۱میلیون و ۸۹۸هزار نفری که سال گذشته از این بخش منطقه دیدار داشتند، از رشد ۱۰درصدی جذب گردشگر خبر می‌دهد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، از سوی دیگر طی این مدت تعداد ۸۴۷توریست خارجی از امکانات و تسهیلات موجود در فاز تجارت و گردشگری منطقه آزاد انزلی استفاده کردند که در قیاس با ۷۴۹گردشگر ورودی در مدت مشابه سال گذشته، بیانگر افزایش ۱۳درصدی، حضور گردشگر خارجی در این منطقه می‌باشد.

بر این اساس، در بهار سال‌۹۸ هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، مجتمع‌های اقامتی، کاشانه مهمان‌های فعال و مراکز بوم‌گردی منطقه میزبان حدود ۲۰۰هزار گردشگری بودند که مراکز اقامتی این منطقه را برای اقامت خود انتخاب کردند.

بنا بر این گزارش، با عنایت به جایگاه این منطقه و استان در صنعت گردشگری کشور و جاذبه‌های متنوع موجود، توسعه زیرساخت‌های گردشگری منطقه به منظور جذب حداکثری گردشگران داخلی و خارجی یکی از مهم‌ترین راهبردهای سازمان منطقه آزاد انزلی ظرف سال‌های اخیر بوده که ساخت و بهره‌برداری از اسکله تفریحی مارینا، مرکز تفریحات دریایی، استخر ساحلی، بهشت پرندگان، منظرگاه ساحلی، پارک‌های جنگلی و سایر امکانات تفریحی-دریایی در کنار مجموعه ورزش‌های ساحلی قایقران، ازجمله مهم‌ترین آنها قلمداد می‌شوند.

از سوی دیگر، با بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران داخلی، چندین مرکز تفریحی-‌توریستی در این منطقه ایجاد شده که در کنار مجموعه تفریحی و گردشگری آکواریوم و باغ خزندگان به عنوان بزرگترین آکواریوم کشور با سرمایه‌گذار خارجی، بر ظرفیت‌های گردشگری این منطقه افزوده است.

گفتنی است، طی این مدت توسعه ظرفیت‌های اقامتی و اماکن تفریحی، با بهره‌گیری از توان بخش خصوصی در دستورکار قرار گرفته که بر این اساس، منطقه آزاد انزلی دارای ۱۷هتل و هتل آپارتمان، ۱۲۰کاشانه مهمان با قابلیت پذیرش ۶۳۴۰نفر تخت و ۶۵رستوران و اقامتگاه‌های بوم‌گردی است که به همراه ظرفیت‌های اکوتوریستی همچون جنگل هیرکانی فتاتو، سواحل بکر دریای خزر، همجواری با تالاب بین‌المللی انزلی و تالاب ملی بوجاق، در کنار برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های فرهنگی، ورزشی و صنایع دستی، ظرفیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری این منطقه را تشکیل می‌دهند.