مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در نشست با اصحاب رسانه مطرح کرد:

رشد ۱۰۰درصدی هزینه‌های عمرانی و زیرساختی قشم در ۹ماهه سال‌۱۴۰۱‌/ رشد ۳۳۲درصدی سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از رشد بیش از 100درصدی هزینه‌های عمرانی در 9ماهه سال‌1401 نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد‌‌.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۴۷۵۰میلیارد ریال در حوزه‌های عمرانی و زیرساختی جزیره قشم هزینه شده است‌‌.

وی افزود: در حوزه تولیدات صنعتی منطقه آزاد قشم نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته به لحاظ ارزی ۱۷۶درصد و به لحاظ ریالی ۴۱درصد رشد داشته‌ایم‌.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ ارزش تولیدات صنعتی این منطقه از ابتدای سال جاری معادل ۷۹۸میلیون دلار و ۵۸هزار میلیارد ریال می‌باشد که در مجموع شاهد رشد ۸۴درصدی ارزش تولیدات صنعتی در جزیره قشم هستیم‌.

فتح‌الهی با اشاره به رشد سه‌برابری ارزش سرمایه‌گذاری اسمی از ابتدای سال جاری، گفت: در ۹ماهه ابتدایی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل، شاهد رشد ۳۳۲درصدی سرمایه‌گذاری اسمی هستیم که نشان دهنده توجه ویژه سرمایه‌گذاران به فرصت‌ها و ظرفیت‌های قشم است‌‌.

وی با بیان اینکه آمار واردات به این منطقه در ۹ماهه سال جاری، ۲۳درصد رشد منفی داشته است، تصریح کرد: در این مدت نسبت به سال گذشته در حوزه صادرات به داخل کشور ۳۹۴درصد، صادرات به خارج از کشور ۳۸۷درصد، صادرات مجدد ۷۸۳درصد رشد داشته‌ایم‌.

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم اذعان نمود: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در سال گذشته منفی ۸۶میلیون دلار بوده و در ۹ماهه سال‌۱۴۰۱ به مثبت ۳۲میلیون دلار رسیده است که نشان دهنده رشد ۱۳۷درصدی تراز تجاری بوده و این آمار امیدوارکننده است‌.

فتح‌الهی همچنین از کاهش مجوزهای صادر شده در حوزه فعالیت شیلاتی و پرورش میگو به شیوه ‌سنتی خبر داد‌‌.

وی اظهار کرد: در حوزه تولید ماهی در قفس نسبت به مدت مشابه در ۹ماهه گذشته، ۷۱درصد رشد ارزشی و ۲۵درصد رشد وزنی داشته‌ایم و در حوزه تولید میگو نیز این آمار ۶۳درصد افزایش ارزش ریالی و ۳۰درصد افزایش وزنی می‌باشد‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از ورود ۲میلیون و ۵۴۵هزار و ۵۰۶گردشگر در ۹ماهه سال جاری به این جزیره خبر داد و گفت: سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰هزار مسافر به این جزیره وارد شدند که این آمار نسبت به مدت مشابه در سال گذشته، رشد ۶۰درصدی دارد‌.

فتح‌الهی با اشاره به آمار اشتغال واقعی در منطقه آزاد قشم، بیان داشت: به لحاظ اشتغال در ۸ماهه گذشته از سال جاری برای ۷۱هزار و ۲۷۰نفر اشتغال جدید ایجاد شده که این رقم نیز ۴٫۵درصد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش داشته است‌.

وی تاکید کرد: در حوزه تامین آب موردنیاز روستاهای جزیره نیز با دستور مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، آبرسانی به وسیله تانکر به برخی روستاهای جزیره قشم از روز دوشنبه (۲۹آذرماه‌۱۴۰۱) در روستاهای کانی، دوستکو، گوری و مرادی آغاز شده است‌.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: آبرسانی به وسیله تانکرهای سیار حمل آب تا زمان پایان بحران آب موجود در روستاهای دارای تنش آبی و به منظور فراهم ساختن آرامش‌خاطر مردم ادامه خواهد داشت.