در بازدید مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از زیر‌ساخت‌های بندر چارک مطرح شد:

رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال با اجرای کامل طرح جامع توسعه بندر چارک

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به همراه جمعی از مسئولان این سازمان، از زیر‌ساخت‌های ایجاد شده در بندر چارک که به عنوان پشتیبانی مبادی ورودی به کیش محسوب می‌شود، بازدید کردند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رحیم سرهنگی در سفر به بندر چارک ضمن بازدید از پایانه مسافری و نحوه صدور بلیت الکترونیکی شناورهای مسافری، در جریان روند فعالیت و ارائه خدمات شایسته به مسافران و گردشگران قرار گرفت.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش:

تاکید بر اجرای طرح جامع توسعه بندر چارک

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: رونق اقتصادی بندر چارک‌، ماموریت سازمان منطقه آزاد کیش در راستای وظایف قانونی محوله و کمک به رونق و آبادانی این منطقه است.

رحیم سرهنگی در جلسه هم‌اندیشی تعیین مرز مجاز به استناد قانون گمرک در جهت صادرات و واردات که با حضور احمد جباری نماینده مردم غرب هرمزگان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان استانی و محلی برگزار شد، گفت: یکی از ماموریت‌های سازمان منطقه آزاد کیش علاوه‌بر توسعه کیش و جزایر اقماری‌؛ کمک به توسعه و آبادانی مناطق همجوار و ارائه خدمات شایسته است.

وی با بیان این‌که توسعه بندر چارک به معنی توسعه و آبادانی کیش است، تصریح کرد: دغدغه سازمان منطقه آزاد کیش، توسعه همزمان جزیره کیش و بندر چارک به عنوان مبدا ورود مسافر و نقش پشتیبان این بندر برای کیش است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اجرای طرح جامع بندر چارک، از آن به عنوان سرمایه‌گذاری سازمان در این منطقه یاد کرد و افزود: با اجرای کامل طرح جامع چارک، شاهد رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال در این منطقه خواهیم بود .

سرهنگی با اشاره به مشکلات گمرکی در بندر چارک، عدم هماهنگی بین دستگاه‌ها را عامل مهم وقفه در امور گمرکی این بندر دانست و اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش در چارچوب قوانین و مقررات، از هیچ کوششی درخصوص رفع این مشکل دریغ نخواهد کرد.

وی ادامه داد: ملت غیور ایران ثابت کردند که در برابر مشکلات سرخم نیاورده و همواره رهرو نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند؛ از این‌رو جا دارد با وحدت رویه، مشکلات آنان رفع شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با قدردانی از تمام مسئولان در پیگیری مشکلات گمرکی ملوانان، بر پاسخگویی مسئولان به این قشر زحمتکش تاکید و خاطرنشان کرد: تقسیم وظایف در دستگاه‌های مختلف نباید منجر به وقفه در رسیدگی به امور مردم شود‌.

 

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس:

لزوم ایجاد زیرساخت‌های لازم و پاسخگویی به مطالبات مردمی

همچنین، نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر تسریع پاسخگویی به مطالبات مردمی، ایجاد زیرساخت‌های رفاهی و عمرانی را از وظایف مهم مسئولان برشمرد.

احمد جباری نیز در این نشست گفت: تسریع در رسیدگی به امورات مردم که یکی از تکالیف قانونی و اخلاقی تمام مسئولان است و مقام معظم رهبری نیز بارهای بر این امر مهم تاکید داشتند، باید مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

وی اظهار داشت: باید به تمام مطالبات مردمی پاسخ دهیم و هیچ‌کسی حق شانه خالی کردن ندارد و تمام مسئولان باید پاسخگوی سوالات و مطالبات مردمی باشند و محقق شدن این امر مهم، مستلزم هم‌افزایی و انسجام مثال‌زدنی دستگاه‌های اجرایی است.

این نماینده مجلس با اشاره به موقعیت استراتژیک، نقش پشتیبان ورودی مسیر دریایی بندر چارک به جزیره کیش را مهم و تاثیرگذار در حوزه‌های اقتصادی و گردشگری عنوان کرد و افزود: بندر چارک نقش دومین دروازه پررونق مسیر حمل‌و‌نقل دریایی در حوزه‌های کالا و مسافری به جزیره کیش را ایفا می‌کند.

به گفته جباری؛ راه‌اندازی گمرک این بندر که از قدیمی‌ترین بنادر در شهرستان غرب استان هرمزگان است، با پیگیری‌های لازم و به همت مسئولان کشوری در راستای چگونگی کیفیت‌بخشی در حوزه زیرساخت‌های اقتصاد دریامحور و صادرات و واردات کالا؛ می‌توانیم گام‌های موثری در این منطقه برداریم.

وی با بیان این‌که در تمام دنیا، پررونق‌ترین و بهترین مناطق، بخش ساحلی است، بیان داشت: علی‌رغم این که از قوانین بسیار خوبی در راستای توسعه و صادرات و مناطق ساحلی برخورداریم، اما متاسفانه در کشور ما بی‌رونق‌ترین و نازیباترین مناطق، برخی مواقع مناطق ساحلی هستند.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی اذعان نمود: با توجه به این‌که در مجاورت خلیج‌فارس قرار گرفته‌ایم و مردم حق قیاس با کشورها و استان‌های همجوار را دارند؛ بنابراین در شاخص توسعه به‌ویژه در حوزه علمی و ذاتی، تکلیف را قانون بر ما مشخص کرده است که متاسفانه خیلی عقب مانده‌ایم؛ چراکه زیرساخت‌های لازم در این مناطق ایجاد نشده است.

به گفته جباری؛ عدم تحقق زیرساخت‌ها یا مشکل قانونی دارد که به عنوان قانونگذار باید این موضوع را پیگیری و نسبت به حل آن اقدام کنیم و یا تحت‌تاثیر عملکرد مدیران است که باید هر‌چه سریع‌تر تدابیری در این خصوص اندیشیده شود.

این نماینده مجلس در تکمیل سخنان خود، برنامه راهبردی و استراتژیک این اقدام را، خدمت بی‌منت به مردم عنوان کرد و افزود: در دولت سیزدهم حتی تشریفات زائد حذف شده است؛ این مهم یکی از نشانه‌های خدمتگزاری دولت و شخص رئیس‌جمهور می‌باشد.

وی عنوان کرد: تعامل و همدلی که میان دولت و مردم در سطح عالی و میانی ایجاد شده، با اهتمام ویژه به وظایف محوله هر کدام در حوزه‌های مربوطه با یک هدف مشخص باید گام‌های موثری در راستای اعتلای ایران اسلامی برداریم.

نماینده مردم غرب استان هرمزگان در مجلس شورای اسلامی در پایان تاکید کرد: باید اختیارات به مدیرعامل سازمان منطقه آزاد تفویض شود؛ یعنی به عنوان حاکمیت منطقه عمل کند و به هر نتیجه و جمع‌بندی که می‌رسند، اجرایی گردد.