در نخستین جلسه دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی عنوان شد:

رونق اقتصادی و گردشگری در جهت توسعه پایدار کیش با تدوین «طرح مرجان»

نخستین جلسه دبیرخانه توسعه پایدار کیش و هندورابی با هدف تدوین «طرح مرجان» به عنوان برنامه‌ای جامع برای توسعه مشارکت‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش در مسیر توسعه پایدار جزیره برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این جلسه با حضور رحیم سرهنگی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، مهدی ادیبان سرپرست معاونت گردشگری و نمایندگان جوامع تخصصی، با بررسی موضوعاتی همچون «افزایش پروازها و ترغیب سفر گردشگران به جزیره کیش، رونق‌بخشی کسب و کارها، برگزاری رویدادهای سالانه، تبدیل جزیره به قطب صنایع خلاق و‌…» برگزار گردید.

براساس این گزارش، شرکت‌کنندگان در این نشست با ارائه تجربیات و دستاوردهای کسب شده، علاوه‌بر تایید پیشنهادات؛ ظرفیت‌های ارزشمند خود را برای تقویت و رفع موانع موجود در مسیر پیشرفت جزیره کیش به‌کار خواهند گرفت‌.

لازم به ذکر است، طرح مرجان، مجموعه‌ای از اقدامات هدفمند و نوآورانه در راستای بهره‌وری از ظرفیت‌های بخش خصوصی و سازمان منطقه آزاد کیش، نقش تاثیرگذاری در تسهیل و تسریع فرآیند سرمایه‌گذاری و‌ پیشرفت جزیره کیش خواهند داشت.

بنابر این گزارش، ماموریت اصلی طرح مرجان، ایجاد چشم‌انداز مشترک، ریل‌گذاری مسیر توسعه پایدار کیش و جذب حداکثری مشارکت ذی‌نفعان است‌؛ چشم‌اندازی که همه ذی‌نفعان با علاقه‌مندی بیشتر در مسیر تحقق آن گام‌های موثری خواهند برداشت که با ایجاد کنسرسیوم‌های تخصصی و سرمایه‌گذاری، موجبات پیشرفت پایدار جزیره، خلق ارزش و تولید ثروت پایدار برای جزیره و رفاه بیشتر کیشوندان را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است، در گام نخست، ضمن فراهم کردن ظرفیت مشارکت و همکاری همه علاقه‌مندان؛ جلسات تخصصی هم‌اندیشی با موضوعات دارای اهمیت در جزیره کیش برگزار می‌شود و علاقه‌مندان می‌توانند با ارائه ظرفیت‌های دانشی، فرهنگی و اقتصادی، در تدوین این طرح نقش‌آفرینی کنند و به زودی شیوه مشارکت و همکاری به اطلاع عموم خواهد رسید.