مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین اظهار داشت:

رونق تولید و اشتغال‌زایی برای جوانان با توسعه بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی

مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین، توسعه این بندر را همراه با رونق تولید و اشتغال‌زایی برای کشور برشمرد و گفت: با هدف به‌کارگیری جوانان نخبه و تحصیلکرده استان گیلان تاکنون توانسته‌ایم برای 150نفر به‌صورت مستقیم شغل ایجاد کنیم.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، کسری احسانی با اشاره اهمیت حمل‌ونقل در رشد اقتصادی اظهار کرد: حمل‌ونقل به دلیل اهمیت بسیار زیاد در اقتصاد دنیا، نیازمند برنامه‌ریزی، توجه جدی و سرمایه‌گذاری کلان است تا بتوان به شرایط مناسب اقتصادی و اجتماعی دست یافت.

وی با بیان اینکه تامین و توسعه تجهیزات بندری در مجتمع بندری کاسپین در دستورکار شرکت سرمایه‌گذار بخش خصوص قرار دارد، گفت: با پیگیری‌های انجام شده تجهیزات جدید درحال اضافه شدن به مجموعه ماشین‌آلات بندری این شرکت است که باعث رونق عملیات تخلیه و بارگیری و توسعه تجارت در این بندر استراتژیک می‌شود‌.

مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین با بیان اینکه سرمایه‌گذاری گسترده‌ای در بندر کاسپین صورت گرفته است، افزود: به طور حتم دولت به تنهایی امکان چنین سرمایه‌گذاری را نداشته و ندارد؛ بنابراین در این مسیر با توجه به ظرفیت قانونی اصل‌۴۴ قانونی اساسی از توان مالی و مشارکت بخش خصوصی در حوزه دریایی و بندری استفاده شده و ضرورت دارد در ادامه راه نیز گام‌های بلندتری برداشته شود.

احسانی توسعه بندر کاسپین را همراه با رونق تولید و اشتغال‌زایی برای کشور دانست و بیان کرد: با هدف به‌کارگیری جوانان نخبه و تحصیلکرده استان گیلان تاکنون توانسته‌ایم برای ۱۵۰نفر به صورت مستقیم شغل ایجاد کنیم که با افزایش حجم سرمایه‌گذاری و توسعه این بندر توسط بخش خصوصی، قابلیت افزایش به ۲۵۰نفر را نیز دارا است‌.

وی با اشاره به اینکه بندر کاسپین از رونق مناسب و رو به رشد برخوردار است، اظهار داشت: این موضوع به این دلیل است که میدان‌داری را به بخش خصوصی واگذار کرده‌ایم و همین مسئله موجب شده تا توان منطقه آزاد انزلی در حوزه بندری و دریایی ارتقاء پیدا کند‌.

مدیر بخش خصوصی در مجتمع بندری کاسپین در پایان با بیان اینکه اعتماد به بخش خصوصی منافع بسیاری را برای کشور به همراه داشته و فعالیت‌های صورت گرفته قابل تقدیر است، خاطرنشان کرد: ما با تحریم در همه بخش‌ها ازجمله حوزه دریایی و بندری مواجه هستیم و به طور حتم نگاه ویژه به تامین تجهیزات بندری با توجه و تکیه بر توان داخلی، موجب رونق اقتصاد ایران خواهد شد.