با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی انجام شد:

رونمایی از نخستین نسل پمپ‌های هیدرولیک نفتی در منطقه آزاد اروند

با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد اروند، نمایندگان آبادان و خرمشهر و مسئولین محلی، ظهر امروز (8تیرماه) نخستین ‌پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح‌الارضی در منطقه آزاد اروند رونمایی شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در آیین رونمایی ‌پمپ هیدرولیک مولتی فاز سطح‌الارضی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دستاورد ملی، کشور را از وابستگی فنی و مهندسی صنعت نفت به کشورهای دیگر در این حوزه بی‌نیاز خواهد کرد.

سیدعلی موسوی گفت: این دستاورد با اعتباری بالغ بر ۱۰۰میلیارد ریال به تولید رسیده و زمینه اشتغال ۹هزار نفر را به طور مستقیم و غیرمستقیم در کشور ایجاد کرده است.

وی اظهار کرد: شرکت دانش‌بنیان نخستین نسل تولید پمپ‌های هیدرولیک رفت و برگشتی مولتی فاز دابل دابلکس سطح الارضی استخراج و انتقال نفت و گاز را تولید کرده که برای بازگشت چاه‌های نفت غیرفعال و غیرتولیدی نفت و گاز مناطق خشک کشور وارد مدار تولید و بهره‌برداری قرار گرفته است.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند افزود: با تولید هر دستگاه از این پمپ‌ها، صرفه‌جویی ارزی چهار میلیون دلاری صنعت کشور را به دنبال خواهد داشت.

موسوی بیان کرد: با بهره‌برداری از این پروژه صنعتی، امکان تولید صیانتی از چاه‌های غیرفعال کشور و افزایش تولید تا پنج هزار بشکه نفت از چاه‌های مرده به ازای هر دستگاه پمپ فراهم می‌شود.

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه امکان تزریق، میعانات گازی مازاد بر تولید صنعت نفت به چاه‌های نفت و گاز مناطق خشکی و دریایی در این پروژه وجود دارد، افزود: با اجرایی شدن این پروژه، ۵۰ تا ۱۰۰میلیون دلار سرمایه ملی در قبال تولیدی شدن همراه غیرفعال، به چرخه اقتصاد کشور باز خواهد گشت.