مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در برنامه مشاور شبکه جهانی جام‌جم اعلام کرد:

رونمایی از ۵۰طرح اولویت‌دار جهت سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، از رونمایی 50طرح اولویت‌دار و دارای مزیت اقتصادی برای نخستین‌بار در «همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری در قشم» در دهم اسفندماه خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، افشار فتح‌الهی با حضور در برنامه مشاور شبکه جهانی جام‌جم، اظهار داشت: این ۵۰طرح با در نظر گرفتن مزیت‌های موجود در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی و زیرساختی جهت معرفی به سرمایه‌گذاران علاقه‌مند به حضور در جزیره قشم آماده شده است‌.

وی افزود: این طرح‌ها با هدف تسهیل فرآیند آغاز فعالیت سرمایه‌گذاری و منطبق بر نیازهای اصلی جزیره قشم آماده شده است و بررسی مطالعات اولیه و تعیین اولویت‌های اقتصادی این طرح‌ها می‌تواند موجب آسودگی‌خاطر سرمایه‌گذاران علاقه‌مند باشد‌.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: درمورد برخی از این طرح‌های اولیه علاوه‌بر جانمایی، بخشی از روندهای اداری مربوط به اخذ مجوزهای لازم از سایر دستگاه‌ها، بدون ذکر نام سرمایه‌گذار و مالک پروژه با هدف تسریع و تسهیل فرآیند سرمایه‌گذاری طی شده و پس از ارزیابی‌های لازم و تایید توان مالی افراد، قابلیت واگذاری و اجرا وجود دارد‌.

فتح‌الهی تاکید کرد: امکان اجرای طرح‌های جدید با تکنولوژی‌های جدید و سرمایه‌گذاری بیشتر متفاوت با طرح‌های اولیه برای سرمایه‌گذاران علاقه‌مند وجود دارد‌.

 

اولویت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم

رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اهمیت سرمایه‌گذاری در صنایع دریامحور در این منطقه، افزود: با توجه به وجود ۵۰۰کیلومتر ساحل در جزیره قشم، سرمایه‌گذاری در حوزه‌های پرورش ماهی در قفس، پرورش میگو، پرورش آبزیان، راه‌اندازی کارخانه‌های فرآوری محصولات شیلاتی و ایجاد منطقه تجاری حوزه صنایع دریامحور، یکی از حوزه‌های دارای اولویت برای حضور سرمایه‌گذاران است‌.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز با توجه به وجود ظرفیت‌های طبیعی گردشگری در جزیره نیز طرح‌های اولیه برای پروژه‌هایی همچون احداث هتل‌های پنج ستاره، اماکن تفریحی و اقامتی، پارک آبی و… جهت استفاده سرمایه‌گذاران آماده شده است‌.

فتح‌الهی تصریح کرد: در حوزه نفت و انرژی نیز به عنوان یکی از مزیت‌های اصلی موجود در منطقه نیز مطالعات اولیه برای جانمایی، تامین مواد اولیه مورد‌نیاز واحدهای مختلف و زمان بازگشت سرمایه‌گذاری براساس اولویت‌ها صورت گرفته و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد‌.

 

کوتاه‌سازی فرآیندهای سرمایه‌گذاری در قشم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم بیان کرد: در دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای برای توسعه و پیشرفت مناطق آزاد شکل گرفت و رئیس‌جمهور برای رفع مشکل دوگانگی مدیریت در مناطق آزاد دستورات صریحی صادر نموده که اجرای آن می‌تواند رونق اقتصادی در این مناطق را سرعت ببخشد‌.

وی درباره مزیت‌های منطقه آزاد قشم برای حضور سرمایه‌گذاران، افزود: انرژی ارزان و در دسترس، وجود تولید مازاد توسط نیروگاه‌های برق جزیره، معافیت‌های مالیاتی و مشوق‌های گمرکی در حوزه واردات مواد اولیه و ماشین‌آلات مربوط به راه‌اندازی خطوط تولید، بخشی از مهم‌ترین مزایای منطقه آزاد قشم جهت حضور سرمایه‌گذاران است‌.

وی تاکید کرد: در دولت جدید با کوتاه‌سازی فرآیندها و حذف روند اداری زائد، مراحل اخذ مجوزها و فرآیند سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد قشم به ۴۵روز کاهش پیدا کرده است‌.

فتح‌الهی درباره ظرفیت‌های گردشگری منطقه آزاد قشم نیز گفت: در ایام نوروز سال‌۱۴۰۰ بیش از ۸۰۰هزار گردشگر از ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و تجاری جزیره بازدید کردند که می‌تواند ظرفیت خوبی برای رونق اقتصاد منطقه باشد‌.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به استقبال از حضور سرمایه‌گذاران واقعی جهت حضور در جزیره، خاطرنشان کرد: رونمایی از این ۵۰طرح اولویت‌دار اقتصادی در حوزه‌های مختلف همزمان با برگزاری نخستین «همایش ملی فرصت‌های سرمایه‌گذاری» قشم می‌تواند زمینه‌ساز حضور سرمایه‌گذاران و رونق اقتصادی و صنعت گردشگری جزیره شود.