با حضور وزیر راه و شهرسازی:

ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار فردا آغاز می‌شود

پس از اما و اگرهای بسیار در رابطه با ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار سرانجام فردا (14آذرماه) عملیات اجرایی فرودگاه بین‌المللی چابهار آغاز خواهد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، با وجود شرایط خاص منطقه آزاد چابهار که یکی از مناطق لجستیک به شمار می‌رود، طی این سال‌ها وجود یک فرودگاه بین‌المللی از خلاءهای آن محسوب می‌شد. این در حالی است که این منطقه دارای مزیت جاده‌ای، ریلی و بندری بود ولی فرودگاه متناسب با موقعیت خود را نداشت.

اما بعد از کش‌ و قوس‌های فراوان در رابطه با ساخت فرودگاه بین‌المللی چابهار، سرانجام این موضوع در دو سال اخیر به ‌طور جدی‌تری پیش رفت تا این‌ که با تامین منابع و ایجاد زمینه‌هایی لازم فردا (۱۴آذرماه) با حضور وزیر راه و شهرسازی، استاندار سیستان و بلوچستان، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار، فرمانده قرارگاه خاتم‌الانبیاء و همچنین مسئولان عملیات اجرایی فرودگاه این منطقه شروع می‌شود.

گفتنی است، این شهر فرودگاهی در ۲۸۱۵هکتار و در شمال منطقه آزاد چابهار احداث می‌شود.

فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار با سرمایه‌گذاری ۵۵۰میلیارد تومانی از محل منابع منطقه آزاد چابهار و با مدیریت همین منطقه اجرایی می‌شود که این فاز در ۱۳هزار متر زمین و با ظرفیت حدود ۸۱۷هزار و ۶۰۰مسافر در سال ایجاد خواهد شد.

پیش‌بینی بر این است که فاز اول فرودگاه بین‌المللی چابهار طی ۲۴ماه آینده به پایان برسد.