رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم خبر داد:

ساخت نخستین مستند جهان درباره غارهای نمکی قشم

رئیس هیات کوهنوردی و صعودهای ورزشی منطقه آزاد قشم از آمادگی این هیات برای برگزار کردن برنامه‌های آموزشی و جشنواره‌هایی با محوریت گردشگری ورزشی در ایام پس از کرونا خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمدسعید موسایی باغستانی با اشاره به تعطیلی برنامه‌های غارنوردی و آموزشی این هیات در ایام شیوع بیماری کووید‌۱۹، بیان کرد: تمامی فعالیت‌های غارنوردی و آموزشی این مجموعه با هدف کمک به مدیریت بحران در منطقه آزاد قشم به حالت تعطیلی کامل درآمده است.

وی همچنین با اشاره به برنامه‌های آتی این هیات پس از گذر از بحران کروناویروس،گفت: ساخت نخستین مستند جهان درخصوص غارهای نمکی با همکاری غارنوردان برجسته کشور و دنیا از غار نمکدان قشم، یکی از اولویت‌های کاری این هیات در سال‌۹۹ می‌باشد که به دلیل فراگیر شدن کروناویروس و تعطیلی فعالیت‌های غارنوردی، به تعویق افتاده و در سال جاری با کمک سازمان منطقه آزاد قشم به انجام می‌رسد.

به گفته موسایی، در سالی که به فرمایش مقام معظم رهبری، سال جهش تولید نام گرفته، هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی منطقه آزاد قشم آماده است تا با برگزاری دوره‌های منحصربه‌فرد و جذاب، به توسعه صنعت گردشگری به ویژه در حوزه ورزش کمک کرده و در رونق اقتصاد و ارزآوری برای جزیره و کشور تاثیرگذار باشد.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی منطقه آزاد قشم از برگزاری نخستین دوره‌های «نیچر فرند» برای طبیعت دوستان قشم خبر داد و افزود: میزبانی نخستین دوره نهایی نیچر فرند در کشور جهت اعزام به کشور اتریش در ادامه دوره‌های آموزشی مقدماتی، به انجام می‌رسد.

وی ادامه داد: تدوین و اجرای فستیوال گردشگری هیجانی و برپایی همایش روز غار پاک در تاریخ دوم مهرماه با حضور صاحب نظران دنیا بخش دیگری از اقدامات این هیات در سال جاری خواهد بود.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی منطقه آزاد قشم در پایان با اشاره به حمایت‌های همیشگی حمیدرضا مومنی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از فعالیت‌های ورزشی در جزیره، عنوان کرد: امید است در سایه این حمایت‌ها از سوی سازمان منطقه آزاد قشم و فدراسیون کوهنوردی و صعود های ورزشی جمهوری اسلامی ایران بتوانیم به توسعه گردشگری ورزشی در جزیره قشم کمک کنیم.