مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

سازمان منطقه آزاد اروند، حامی فعالیت‌های تحقیقاتی و پژوهشی مسئله‌محور

کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی با محورهای مهندسی دریا، منابع طبیعی دریا و علوم دریایی، اقتصاد و مدیریت دریا با میزبانی دانشگاه علوم فنون دریایی خرمشهر و با مشارکت سازمان صمت خوزستان و سازمان منطقه آزاد اروند برگزار شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در حاشیه برگزاری کنفرانس ملی صنعت، تجارت و علوم دریایی، گفت: ایجاد پل ارتباطی بین دانشگاه و جامعه در دستورکار سازمان منطقه آزاد اروند قرار دارد و در همین راستا تلاش می‌کنیم به شکل عملی این پل ارتباطی را بین صنعت، جامعه و بدنه تولید حوزه اقتصاد با دانشگاه، برقرار کنیم.

علی الیاسی خاطرنشان کرد: به واسطه این رویکرد سعی می‌کنیم شرایطی را پیش آوریم تا دانشجویانی که فارغ‌التحصیل می‌شوند، کیفیت لازم برای ورود به بازار کار و تاثیرگذاری بر کیفیت تولیدات و ارتقاء کیفیت محصول نهایی یا خدمت ارائه شده در حوزه‌های مختلف اقتصاد ازجمله تجارت، تولید و خدمات را داشته باشند.

وی با اشاره به این مهم که یکی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد اروند بازسازی آبادان و خرمشهر است، اظهار داشت: مهم‌ترین بخش بازسازی، حوزه‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی است و در این بین یکی از مواردی که بسیار اهمیت دارد، توسعه منابع انسانی است.

الیاسی تصریح کرد: به همین خاطر دغدغه این را داریم که دانشگاه‌ها تولیدات و خروجی کارشان که یک فارغ‌التحصیل باکیفیت و با دانش روز است را به شکل استاندارد انجام دهند و به بهترین نحو بتوانند در تربیت نسل جوان کوشا باشند.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند در ادامه افزود: در سازمان منطقه آزاد اروند این دغدغه را داریم تا دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه‌هایی که در حوزه علوم دریایی و اقتصاد، تجارت دریا، حقوق و رژیم دریا، مباحث محیط زیستی و جغرافیای دریا فعالیت می‌کنند و تربیت نسل را انجام می‌دهند را وارد بخش اجرایی و صنعتی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه زمینه را برای حمایت از نخبگان و اساتیدی که در این حوزه‌ها مطالعات و تحقیقاتی دارند، ایجاد می‌کنند و با حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی که به شکل کاربردی و مسئله‌محور هستند این کار را به اجرا در می‌آورند، گفت: سازمان منطقه آزاد اروند حاضر به حمایت ۵۰درصدی هزینه‌ها با مشارکت آن بخش نهایی که محصول را می‌خواهد مورد استفاده قرار دهد، از کارهای تحقیقاتی و پژوهشی که مسئله‌محور هستند و در بخش صنعت و تولید نیاز به انجامشان است، خصوصا در حوزه دریا، خواهد بود.

الیاسی تصریح کرد: امیدوار هستیم مشارکت سه جانبه‌ای بین صنعت، دانشگاه و سازمان منطقه آزاد اروند به وجود بیاید که بتواند بستر لازم را برای ارتقاء کیفیت محصولات جهت نوآوری و تولید علم و تکنولوژی و به کارگیری علم در راستای بهبود کیفیت و بالا بردن سطح تولید و ایجاد بستر‌های رقابت‌پذیری برای فعالان اقتصاد و تولید ایجاد شود.

وی با اعلام این خبر که سازمان منطقه آزاد اروند از آمادگی لازم برای حمایت از همه کسانی که نیاز به حمایت در حوزه پژوهش و کارهای مطالعاتی را دارند، برخوردار است، افزود: همچنین آمادگی این را داریم تا مهارت لازم برای تربیت فرزندانمان به شکلی که بتوانند وارد بازار جهانی؛ خصوصا حمل و نقل و کشتیرانی در حوزه دریا شوند را در اختیارشان بگذاریم.

مدیر آموزش، توسعه و تعالی کسب و کارهای سازمان منطقه آزاد اروند، در ادامه سخنانش گفت: در همین زمینه حاضر هستیم با مشارکت سازمان فنی و حرفه‌ای کشور، دانشگاه علوم و فنون دریایی و دانشگاه‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، بستر لازم برای کسب مهارت‌هایی که مورد تایید جامعه جهانی حمل و نقل دریایی و مراکز بین‌المللی این حوزه ازجمله‌imo‌ را ایجاد کنیم و این امکان را به وجود بیاوریم که فرزندانمان دانش برخورداری از ورود به حوزه رقابتی و کسب شغل را در بازار حمل و نقل و تجارت دریایی جهانی به دست بیاورند.