با امضاء تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد قشم و استانداری هرمزگان صورت می‌گیرد:

سرعت بخشیدن به اجرای پروژه‌های عمرانی روستاهای جزیره قشم

با حضور استاندار هرمزگان و رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، تفاهم‌نامه همکاری میان این دو مجموعه با هدف مشارکت در تکمیل و اجرای پروژه‌های عمرانی روستاهای سطح جزیره قشم امضاء شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، عادل پیغامی در حاشیه امضای این تفاهم‌نامه گفت: فعالیت‌های مربوط به بسته اول پروژه‌های عمرانی مربوط به روستاهای جزیره قشم آغاز می‌شود.

وی ادامه داد: هدف از امضای این تفاهم‌‌نامه، مشارکت در احداث، توسعه و تکمیل پروژه‌های عمرانی روستاهای واقع در جزیره قشم در زمینه شبکه معابر، اماکن خدماتی، فرهنگی، ورزشی، فضای سبز و زیرساخت‌های روستایی است.

پیغامی تصریح کرد: امیدوار هستیم با اجرای هرچه بهتر این تفاهم‌نامه، اقدامات خوبی جهت خدمت‌رسانی به ساکنان جزیره قشم در دولت مردمی سیزدهم اجرایی شود.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان اولویت اجرای پروژه‌ها را با پیمانکاران بومی دانست و خاطرنشان کرد: از تمام پیمانکاران بومی که توانمندی اجرای پروژه‌های عمرانی را دارند، تقاضا داریم اعلام آمادگی نمایند.

همچنین، استاندار هرمزگان در این مراسم اظهار کرد: مهم‌ترین هدفی که در دولت مردمی آیت‌الله رییسی درحال تلاش برای آن هستیم، کمک به حل مشکلات مردم است.

مهدی دوستی اظهار کرد: منطقه آزاد قشم در دولت سیزدهم اقدامات مهمی را برای خدمت‌رسانی به مردم آغاز کرده که نتایج آن به زودی مشخص می‌شود.

استاندار هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: امضای این تفاهم‌نامه بسترساز اقدامات خوب عمرانی در روستاهای سطح قشم خواهد بود و به خدمت‌رسانی به ساکنان این جزیره کمک می‌کند.

براساس این گزارش، مطابق تفاهم‌نامه مزبور قرار است، عناوین پروژه‌های عمرانی با اولویت تکمیل و اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام روستاها پس از اعلام دهیاران تعیین شود که مهم‌ترین آنها احداث و تکمیل پارک و فضای سبز، زمین بازی کودکان، فرهنگسرا، سالن چندمنظوره، پیاده‌رو، شبکه دفع آب‌های سطحی می‌باشد.

لازم به ذکر است، لیست تفکیک شده پروژه‌ها جهت اطلاع عموم شهروندان به‌زودی اعلام خواهد شد.