در سفر دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به هند مطرح شد:

سرمایه‌گذاری هند در حوزه تولید محصولات پایین‌دستی فولاد در مناطق آزاد ایران

حجت‌الله عبدالملکی مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در سفر به کشور هندوستان، با یکی از بزرگ‌ترین گروه‌های تولید محصولات فولادی در این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، این گروه تولیدی، تولید حدود یازده میلیون تن انواع محصولات فولادی را برعهده دارند و در حوزه تولید‌ برق ازجمله شرکت‌های معتبر و بزرگ در کشور هند محسوب می‌شوند.

با توجه به هزینه‌های پایین تولید و سهولت کسب و کار، واردات و صادرات و زیرساخت‌های مناسبی که در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران ازجمله منطقه آزاد چابهار وجود دارد، این گروه تولیدی علاقه‌مندی خود را جهت سرمایه‌گذاری در حوزه تولید محصولات پایین‌دستی فولاد در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران اعلام کردند.

براساس این گزارش، مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی نیز در این دیدار ضمن معرفی یکهزار بسته سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایران اظهار داشت: تعاملاتی با کشور عمان برای ایجاد منطقه آزاد مشترک در مرز عمان و یمن صورت گرفته است، که با راه‌اندازی این منطقه، امکان استفاده از بازار یمن که به‌زودی بحث بازسازی آن آغاز خواهد شد، می‌توانند با سرمایه‌گذاری و استفاده از ظرفیت‌های موجود در این مناطق در زمینه تولید محصولات فولادی پایین‌دستی و صادرات به یمن از طریق منطقه آزاد مشترک بهره‌مند شوند.