سفر وزیر راه و شهرسازی به آذربایجان‌غربی از طریق فرودگاه منطقه آزاد ماکو

وزیر راه و شهرسازی در آغاز سفری ۲روزه برای افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های حوزه این وزارتخانه، از طریق فرودگاه ماکو وارد آذربایجان غربی شد و مورد استقبال استاندار این استان، نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو و مسئولان استانی قرار گرفت.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد اسلامی به محض ورود به آذربایجان غربی، برای بازدید از محور مرگنلر و سه‌راهی و محور قره ضیاءالدین به ایواوغلی راهی مسیر ماکو -‌خوی شد.

محور قره ضیاءالدین به ایواوغلی، یکی از پر حادثه‌ترین جاده‌های استان آذربایجان غربی در شهرستان خوی است.

قرار است وزیر راه و شهرسازی، کلنگ احداث ۲۴کیلومتر از محور خوی-‌قطور-‌رازی را بر زمین زده و ۱۳۶کیلومتر از طرح ابرار، ویژه آسفالت راه‌های روستایی آذربایجان غربی را به صورت متمرکز در روستای خانقاه شهرستان خوی افتتاح کند.

کلنگ‌زنی مجتمع آشوریان ارومیه و مجموعه فرهنگی ورزشی اداره کل راه و شهرسازی، ۵۸کیلومتر جاده بزرگراهی و اصلی و سالن مسافری پایانه مرزی سرو هم برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در مرکز استان است.

بازدید از پایانه مرزی تمرچین، بهره‌برداری از روکش آسفالت ۱۵۷کیلومتری و افتتاح همزمان ادارات راه و شهرسازی سه شهرستان استان در پیرانشهر، کلنگ‌زنی محور نالاس در سردشت، بازدید از کمربندی و کریدور بزرگراهی غرب کشور در بوکان، افتتاح ۲دستگاه تونل در شاهین دژ، بازدید از بیمارستان در حال احداث و محور تکاب-‌شاهین‌دژ در تکاب، بازدید از کمربندی میاندوآب و بازدید از تقاطع محمدیار نقده از برنامه‌های وزیر راه و شهرسازی در آذربایجان غربی است.

گفتنی است، همچنین در این سفر، ۳۳کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب کشور در سه راهی حیدرآباد افتتاح می‌شود.

لازم به ذکر است، فرودگاه ماکو، در زمان دولت تدبیر و امید طراحی، ساخته و افتتاح شده است.