سفر وزیر راه و شهرسازی به منطقه آزاد اروند

وزیر راه و شهرسازی از قابلیت‌ها و ظرفیت های بنادر و دریانوردی خرمشهر و آبادان بازدید کرد. به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۲۷دی‌ماه) به همراه سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه ازاد اروند و جمعی از مسئولین محلی و استانی از دو بندر واقع […]

وزیر راه و شهرسازی از قابلیت‌ها و ظرفیت های بنادر و دریانوردی خرمشهر و آبادان بازدید کرد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، محمد اسلامی صبح امروز (پنجشنبه ۲۷دی‌ماه) به همراه سیدعلی موسوی معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کارهای سازمان منطقه ازاد اروند و جمعی از مسئولین محلی و استانی از دو بندر واقع در منطقه آزاد اروند بازدید کرد.

وی اتصال خط‌آهن شلمچه به بصره را اولویت ریاست جمهوری دانست و اظهار کرد: یکی از پروژه‌های مهم و اولویت برای ایران که مورد تاکید رئیس جمهوری نیز هست؛ این است که بتوان خط راه‌آهن را از خرمشهر از طریق شلمچه و عبور داده و از اروند به بصره به خط راه‌آهن عراق متصل شود.

وزیر راه و شهرسازی  ابراز امیدواری کرد، مقدمات انجام کار هرچه سریع‌تر نهایی شود و گفت: امیدواریم توافق‌های لازم هرچه سریع‌تر نهایی گردد و پروژه احداث خط راه‌آهن ۳۵کیلومتری به علاوه پل ارتباطی بر روی اروند هر زودتر سریع‌تر آغاز شود و تبادلات کالا و جا‌به‌جایی مسافر از طریق ریل به کشور عراق صورت گیرد.

محمد اسلامی درخصوص لایروبی اروند همچنین گفت : ایران سهم خود را آغاز  کرده و در حال خارج‌سازی مغروقه‌ها است، اما نکته مهم در این میان این است که بتوان از طریق دیپلماسی وزارت امور خارجه و با کشور دوست و برادر عراق هماهنگی را انجام داد تا آبراهه تاریخی که همانند پیوند قلب ایران و عراق است در همه مسیر لایروبی شود.

وی افزود: در این سفر به دنبال شناخت کاستی‌ها و موانع پروژه های در بحث راه، بندر، مسکن و شهرسازی هستیم و که پس از بافت های فرسوده بندر امام خمینی(ره) و ماهشهر  امروز مقصد سفرمان را بندر خرمشهر انتخاب کرده‌ایم.

وزیر راه و شهرسازی فراهم کردن فرصت کسب و کار، تنوع‌بخشی به فعالیت‌ها و تقویت قدرت لجستیک کشور را از اهداف مهم وزارت راه برشمرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود تا تولید بار و فرآوری ایجاد شود و با استفاده از توان و ظرفیتی که در پسکرانه‌ها وجود دارد، از طریق فرآوری و تبدیل و ارسال کالاها به مقاصد مختلف چه به صورت وارداتی و صادراتی  نقش مورد نظر را ایفا کرد.