مدیرعامل هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا اعلام کرد:

شرکت ۱۰هزار میلیاردی «چوب فریم» به بانک ملی بازگشت

مدیرعامل هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا با بیان اینکه پشتیبان بخش خصوصی واقعی بوده اما با تخلف و رانت مخالف هستیم، گفت: با اراده دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی، شرکت 10هزار میلیارد ریالی «چوب فریم» به بانک ملی بازگشت.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دکتر افشار فتح‌الهی در بازدید از شرکت بهره‌برداری و صنایع «چوب فریم» در روستای سنگده از توابع استان مازندران با بیان اینکه پرونده این شرکت پس از چند سال تعیین‌تکلیف شد و به بیت‌المال و بانک ملی بازگشت، اظهار داشت: شرکت چوب فریم یکی از دارایی‌ها و اموال مردم منطقه بود که متاسفانه در سال‌های اخیر با یک سوء‌جریان، به فردی منتقل شد.

وی با اشاره به اینکه پرونده شرکت چوب فریم پس از چند سال با اراده مردم و مسئولان دستگاه‌های قضایی و نظارتی تعیین‌تکلیف شد و به بیت‌المال و بانک ملی بازگشت، افزود: تا زمانی که مردم در کنار مسئولان و بخش‌های نظارتی و حاکمیتی کشور باشند، بسیاری از موضوعات و مسائل کشور به راحتی قابل حل است.

مدیرعامل هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا به موج‌سواری و تلاش رسانه‌های معاند در سیاه‌نمایی مسائل کشور اشاره کرد و ادامه داد: رسانه‌ها و شبکه‌های دشمن هر مشکل کوچکی در داخل کشور را با سیاه‌نمایی، بزرگنمایی کرده و ناجوانمردانه به‌دنبال اثبات ناکارآمدی مدیران کشور هستند.

دکتر فتح‌الهی با بیان اینکه دستگاه قضایی در صیانت از اموال مردم و مبارزه با فساد تعارف ندارد، تصریح کرد: موضوع شرکت «فریم» و بازگشت آن به بیت‌المال، یکی از مصادیق اراده دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی است.

وی با بیان اینکه ارزش فعلی این شرکت بالغ بر یکهزار میلیارد تومان است، گفت: در زمان واگذاری در سال‌۹۶ ارزش شرکت بالغ‌بر ۴۰۰میلیارد تومان بود؛ اما در روندی غیرقانونی به مبلغ حدود ۲۴میلیارد تومان به فردی واگذار شد.

دکتر فتح‌الهی بر ضرورت واگذاری صحیح و قانونی و بدون رانت تاکید و تصریح نمود: ما پشتیبان بخش خصوصی واقعی و توانمند هستیم، اما با تخلف و رانت و ضایع کردن بیت‌المال مخالف هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه طراحی‌ها و برنامه‌های جدید توسط مدیر و عوامل شرکت تهیه شده است اما برای حضور قدرتمند در بازار نیازمند مشاوره‌ها و مطالعات بیشتری هستیم، عنوان کرد: با انتخاب سرمایه‌گذار واقعی و توانمند، علاوه‌بر افزایش اشتغال، شاهد شکوفایی اقتصادی هم خواهیم بود.

مدیرعامل هلدینگ مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در این مراسم از گروه‌های مردمی، دستگا‌ه‌های محترم نظارتی و قضایی، مدیریت حقوقی شرکت آینده پویا و همه دست‌اندرکارانی که این پرونده مهم را به سرانجام رساندند، تشکر و قدردانی کرد.

گفتنی است، شرکت فریم ازجمله شرکت‌های تابعه هلدینگ آینده پویا بوده و درحال حاضر با مساحتی بالغ‌بر ۵۸هکتار، حدود ۱۵۰نفر در آن مشغول به‌کار هستند. بازگشت این شرکت به بیت‌المال با شادی و شعف اهالی روستای سنگده همراه بود.

شایان ذکر است، در نیمه‌دوم سال‌۱۳۴۶ در قالب توسعه اقتصادی کشور، قراردادی میان وزارت کشاورزی و منابع طبیعی وقت به نمایندگی از دولت ایران و فائو منعقد گردید که به موجب این قرارداد، طرح توسعه جنگل‌های حاشیه دریای خزر در‌ ۲۵کیلومتری شرق پل‌سفید در کنار روستای سنگده در استان مازندران ایجاد و عملا از سال‌۱۳۵۴ بنام شرکت سهامی بهره‌برداری و صنایع چوب فریم، با سرمایه اولیه ۲۵۰میلیون ریال در امر اجرای طرح‌های جنگلداری در شمال کشور، فعالیت خود را آغاز کرد.

مناطق مورد بهره‌برداری این شرکت از اراضی کوهستانی، پست و بلند جنگل‌های شمال کشور که حداقل‌ ۴۵۰متر و حداکثر ۲۵۵۰متر از سطح دریا ارتفاع داشته و درجه حرارت متوسط سالانه آن ۱۲درجه سانتیگراد و بارندگی متوسط آن ۹۰۰میلیمتر است.

درختان جنگلی این مناطق راش، ممرز، توسکا، بلوط، افرا، نمـدار، ون، آزاد، آلوکک، بارانک و شیردار می‌باشد که در مجموع در سطح  ۵۶هزار هکتار براساس تقسیمات جنگلداری بر مبنای بخش و سری و قطعه در کتابچه طرح تدوین گردیده که یکی از طرح‌های موفق سازمان جنگل‌ها در منطقه بشمار می‌رود. مساحت اولیه اجرای طرح درحدود ۲۷هزار هکتار بوده که براساس وضعیت رویشگاهی وتوپوگرافی به پنج بخش تقسیم گردید: بخش‌های دهمیان، سنگده، کلیج‌کلاه، جوجاده و اشک.

به دلیل آن‌که منطقه دودانگه از لحاظ جنگل غنی بوده، لذا طرح توسعه و عمـران به منظور شناسایی وضعیت اقتصادی و تغییر الگو درآمد و تقویت بنیه اقتصادی و جلوگیری از مهاجرت روستاییان و همچنین اجرای طرح جنگلداری نوین، مورد مطالعه قرار گرفت.

در سال‌۱۳۵۸ طرح جنگلداری بولا با مساحت ۱۳۲۰۰هکتار که از این میزان ۳هزار هکتار بعدها به محیط زیست واگذار گردید و در سال‌۱۳۶۴ طرح جنگلداری پاردوکلا با مساحت ۲۴۱۹هکتار و در سال‌۱۳۸۶ طرح اوات، تیلم و پالند جمعا با مساحت ۵۹۸۵هکتار به شرکت ضمیمه گردید.