در سال‌99 صورت گرفت؛

صادرات بیش از ۴۰هزار تن کالا از گمرک منطقه آزاد قشم

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم از صادرات بیش از 40هزار تن کالای تولیدی از منطقه آزاد قشم به داخل و خارج از کشور در سال‌1399 خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، علی همایونی با بیان این مطلب اظهار کرد: ارزش این کالاهای صادر شده در سال گذشته بیش از ۱۰۱میلیون دلار بوده است.

وی ادامه داد: از این میزان، ۲۰هزار و ۴۴۶تن کالا به ارزش ۳۱میلیون دلار از منطقه آزاد قشم به داخل کشور و سرزمین اصلی صادر گردیده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم افزود: همچنین ۲۰هزار و ۴۲۳تن کالا به ارزش بیش از ۷۰میلیون و ۴۷۰هزار دلار از این منطقه به سایر مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و سایر کشورها ازجمله عراق، هند، پاکستان، چین، امارات و سایر کشورهای حوزه خلیج فارس صادر شده است.

به گفته همایونی؛ در سال گذشته بیش از ۵هزار و ۸۹۰تن کالا به ارزش ۴۶میلیون دلار مواد اولیه مصرفی مورد نیاز کارخانجات و واحد‌های تولیدی و ماشین‌آلات مربوط به خطوط تولید به منطقه آزاد قشم وارد شده است.

وی اظهار کرد: کشورهای فرانسه، سوئیس، بلژیک، ایتالیا، هلند، چین، ترکیه، امارات و آلمان مهمترین مبدا محصولات وارداتی جزیره را تشکیل می‌دهند.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: رونق بخشیدن به صادرات غیرنفتی و واردات هدفمند جهت تامین مواد اولیه و ماشین‌آلات مورد نیاز واحدهای تولیدی در راستای عمل به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، از مهم‌ترین ماموریت‌های گمرک سازمان منطقه آزاد قشم می‌باشد.