مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

صادرات تولیدات صنعتی قشم به بیش از ۷۵ میلیون دلار رسید

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم گفت: 216واحد صنعتی با اشتغال‌زایی ‌بیش از 6500نفر در منطقه آزاد قشم مشغول فعالیت تولیدی هستند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مرتضی صابری با تبریک روز ملی صنعت و معدن به فعالان این عرصه، اظهار داشت: ارزش ارزی و ریالی واحدهای تولیدی منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری به ترتیب معادل ۱۵۶میلیون دلار و ۱۷هزار و ۲۲۴میلیارد ریال می‌باشد.

وی ادامه داد: همچنین در سه‌ماهه نخست سال جاری، معادل ۷۵میلیون و ۵۹۷هزار دلار از محصولات تولید شده توسط این واحدهای صنعتی به خارج از کشور صادر گردیده است.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: از ابتدای فروردین تا پایان خردادماه امسال، ۱۱۱هزار و ۱۰۰تن برداشت از معادن در این منطقه صورت گرفته و معادل یک میلیارد و ۴۷۸میلیون ریال حقوق دولتی از معادن فعال دریافت شده است.

به گفته صابری؛ عمده واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در منطقه آزاد قشم، واحدهای تولیدی و صنعتی مربوط به حوزه‌های مختلف ازجمله شناورسازی، پوشاک، دخانیات، تولید لوازم آرایشی و بهداشتی هستند.

وی تصریح کرد: ۲۱۶واحد صنعتی و تولیدی فعال در فضایی به وسعت بیش از ۶هزار هکتار با سرمایه‌گذاری بیش از ۳۱۸هزار میلیون ریال و بیش از ۷هزار میلیون دلار در منطقه آزاد قشم مشغول به فعالیت هستند.

مدیر صنعت، معدن و تسهیل تولید سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: در راستای دستیابی به اهداف پیش‌بینی شده در شعار سال «مهار تورم و رشد تولید»، برای رشد اقتصادی جزیره قشم و کمک به بهبود شاخص‌های حوزه صنعت و تولید به عنوان یکی از اولویت‌های سازمان منطقه آزاد قشم، برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته و به‌دنبال فعال‌سازی بیشتر بخش تولید و صنعت در جزیره هستیم‌.