مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

صادرات و صادرات‌مجدد ۳۸۰میلیون دلاری منطقه آزاد قشم در ۹ماهه سال۱۴۰۲

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم گفت: در 9ماهه سال جاری بیش از 380میلیون دلار صادرات و صادرات مجدد از این منطقه صورت گرفته است.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، محسن رضایی‌فر با بیان این مطلب، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری بیش از ۲۸۴میلیون و ۹۰۰هزار دلار صادرات از محل تولیدات منطقه آزاد قشم به خارج از کشور صورت گرفته است.

وی ادامه داد: همچنین در ۹ماهه امسال ۹۵میلیون ۴۰۰هزار دلار صادرات مجدد از طریق گمرک منطقه آزاد قشم انجام شده است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم اظهار کرد: میزان صادرات و صادرات مجدد منطقه آزاد قشم در ۹ماهه امسل نسبت به مدت مشابه سال گذشته، به ترتیب بیش از ۸۴ و ۳۴۴درصد رشد را نشان می‌دهد.

به گفته رضایی‌فر؛ در مدت زمان یاد شده بیش از ۱۲۹میلیون دلار واردات قطعی به منطقه آزاد قشم صورت گرفته است.

وی با اشاره به به افزایش میزان صادرات و صادرات مجدد و مدیریت واردات در منطقه آزاد قشم از ابتدای سال جاری، افزود: تراز تجاری منطقه آزاد قشم در ۹ماهه امسال بیش از ۲۵۰میلیون دلار است.

رضایی‌فر اذعان داشت: قیر نفت، سیمان پاکتی، سیگار، ادکلن و ماهی خشک مهم‌ترین محصولات صادراتی منطقه آزاد قشم به مقصد کشورهای امارات متحده عربی، عمان، سومالی، قطر، هنگ کنگ، عراق و سریلانکا است.

مدیر گمرک سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ابراز امیدواری کرد با اجرایی شدن برنامه‌ریزی‌هایی صورت گرفته برای توسعه صادرات به بازارهای هدف، شاهد تسهیل و توسعه صادرات در این منطقه آزاد تا پایان سال باشیم.