مشاور رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با خانه ملت اظهار کرد:

صادرات ۱۳۵میلیارد دلاری کالا از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-‌صنعتی و ویژه اقتصادی می‌گوید طی 7سال گذشته حدود ۱۳۵میلیارد دلار از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به خارج از کشور صادر شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مرتضی بانک در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت پس از حضور در کمیسیون صنایع و معادن درباره موضوعات بررسی شده در این جلسه، گفت: گزارشی از ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک در مناطق آزاد، برنامه‌های اقتصادی مربوط به جهش تولید و اقدامات در دست اجرا در این مناطق ارائه شد.

وی ایجاد پنجره واحد خدمات الکترونیک را یکی از اقدامات ارزنده صورت گرفته در مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی برشمرد و افزود: تاکنون حدود ۱۲۵خدمت شامل ثبت سفارش، گمرک، ثبت شرکت، نحوه اخذ مجوزها، فعالیت‌های تولیدی، فرآیند ارزش افزوده و… به صورت یکپارچه از طریق این پنجره به فعالان اقتصادی، گردشگران و تمامی دستگاه‌های نظارتی ارائه می‌شود.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اضافه کرد: تا پایان سال ۲۰۰خدمت در پنجره واحد خدمات الکترونیک ارائه می‌شود و این تعداد تا اواسط سال آینده به حدود ۳۰۰خدمت خواهد رسید؛ با تحقق این مهم تمامی فعالیت‌های مناطق آزاد در مجموعه‌ای یکپارچه انجام می‌شود که با تحقق آن سهولت کسب و کار، تقویت نظارت، سرعت در ارائه خدمات و… ممکن خواهد شد.

مشاور رئیس‌جمهور اظهار داشت: طی ۷سال گذشته حدود ۱۳۵میلیارد دلار صادرات از مناطق آزاد و ویژه اقتصادی به خارج از کشور انجام گرفته است.