مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو اعلام کرد:

صدور مجوز سرمایه‌گذاری ۳۷۶میلیارد ریالی در بخش گردشگری منطقه آزاد ماکو

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: سال گذشته، مجوز سرمایه‌گذاری 376میلیارد ریالی در حوزه‌های اقامتی و مجموعه تفریحی و پذیرایی این منطقه صادر شده است.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، مهدی عبدالله‌زاده گفت: در سال رونق تولید، مجوز سرمایه‌گذاری ۳۷۶میلیارد ریالی در حوزه های اقامتی (هتل و اقامتگاه بوم‌گردی) و مجموعه تفریحی و پذیرایی در بخش گردشگری این منطقه صادر شده است.

به گفته وی، در سال‌۱۳۹۸ عملیات اجرایی مجموعه تفریحی-‌ورزشی سایت کارتینگ و باگی در محور گردشگری روستای «گجوت» با سرمایه‌گذاری ۱۲۰میلیارد ریال آغاز شده است که در راستای مطالعات ۴مجموعه تفریحی-‌گردشگری ارس، ۴میلیارد و ۹۰۰میلیون ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه این مجموعه‌ها شامل، مرکز تفریحات آبی و ساحلی ارس، تالاب عرب‌گلی، سایت ماهیگیری و تفریحی و بهسازی دایک خاکی پلدشت است، تصریح کرد: سال‌۹۸، برای ادامه مرمت کاخ موزه باغچه‌جوق مبلغ ۴۰میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافته است، که روند مرمت این کاخ طی سال گذشته از پیشرفت خوبی برخوردار است.

عبدالله‌زاده در ادامه، با اشاره به روند تکمیل پروژه آبگرم طبیعی شوط و مجتمع توریستی و آب درمانی این آبگرم، گفت: هم‌اکنون این پروژه از پیشرفت ۹۵درصدی برخوردار است.

مدیر توسعه گردشگری سازمان منطقه آزاد ماکو با تاکید بر اینکه در جهت تسهیل صدور فرآیند پروانه بهره‌برداری برای فعالین این حوزه در منطقه آزاد ماکو و جلوگیری از موازی‌کاری بین دستگاه‌های اجرایی، یکپارچه‌سازی برای صدور مجوزهای لازم صورت گرفت، افزود: انجمن حرفه‌ای هتلداران و مراکز اقامتی منطقه آزاد ماکو تشکیل شد که هدف از تشکیل این انجمن، ساماندهی و نظام‌مند شدن فعالیت‌های مراکز اقامتی سطح منطقه در راستای حفظ منافع مشروع و قانونی آنها و بسترسازی به منظور استفاده از ظرفیت فعالان بخش غیردولتی در پیشبرد اهداف توسعه گردشگری در منطقه و ارتقای سطح کیفیت خدمات این مراکز است.