مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم اعلام کرد:

صدور و تمدید ۸۱۲پروانه کسب در منطقه آزاد قشم در ۶ماهه نخست۱۴۰۲

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم از صدور و تمدید 812 مورد پروانه کسب و پیشه طی شش‌ماهه نخست سال جاری در این منطقه خبر داد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، هرمز امیری با بیان این مطلب اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا پایان شهریورماه، ۱۰۸۲پروانه در مدیریت بازرگانی و اصناف ثبت شده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۳۰درصد رشد نشان می‌دهد.

وی ادامه داد: از این تعداد، ۲۱۱مورد صدور، ۲۷۹مورد تمدید و ۲۲مورد نیز درخواست جابه‌جایی توسط فعالان اقتصادی و اصناف قشم ثبت و مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به ابطال ۶۴فقره مجوز از ابتدای سال جاری، تصریح کرد: در شش‌ماهه نخست امسال، ۲۵مورد کارت مباشرت و ۱۰مورد مجوز تغییر شغل نیز صادر شده است.

امیری با تاکید بر اینکه هدفگذاری پیش‌بینی شده در بودجه سال جاری برای مدیریت بازرگانی در نیمه نخست سال، محقق شده است، افزود: از ابتدای سال جاری ۱۹مورد مجوز اجاره‌داری برای متقاضیان صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته (۶مورد) رشد قابل‌توجهی دارد.

مدیر بازرگانی و اصناف سازمان منطقه آزاد قشم در پایان خاطرنشان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، نخسین دوره آموزشی «قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان» برای فعالان حقوقی (شرکت‌ها) برگزار شده و دوره‌های آتی نیز برای افراد حقیقی (واحدهای صنفی و بازرگانی) نیز در ماه‌های مهر و آبان برگزار می‌گردد.