معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد:

صدور کارت مربیگری صنایع‌دستی و هنری برای اولین بار در اروند

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند گفت: برای اولین بار کارت مربیگری جهت مربیان صنایع دستی و هنری در منطقه آزاد اروند، صادر خواهد شد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، قدرت‌اله طمیمیان با اعلام این خبر افزود: دوره آموزش «شیوه تدریس صنایع دستی و هنری» طی ۲روز برای کلیه هنرمندان صنایع دستی در منطقه آزاد اروند برگزار شد.

وی هدف از برگزاری این دوره را تربیت مربی جهت آموزش دادن به علاقه‌مندان این صنعت عنوان کرد و اظهار داشت: در این دوره شیوه و چگونگی آموزش به مربیان صنایع دستی ارائه شد که تاکنون در منطقه معرفی نشده بود.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اینکه تلاش می‌شود به هر نحوی از صنایع دستی منطقه حمایت گردد، تصریح کرد: علاوه بر آزمونی که از شرکت‌کنندگان در دوره گرفته خواهد شد، هر فرد نمونه صنایع دستی که تولید کرده را ارائه می‌کند و پس از کارشناسی و بررسی نهایی توسط اداره گردشگری و میراث فرهنگی منطقه ازاد اروند با رزومه اساتید به وزارتخانه ارسال می‌شود و بعد از تایید آنها، کارت مربیگری فرهنگی برای افرادی که عنوان درجه یک را کسب کنند، صادر می‌شود.

 

دوره آموزش تخصصی اکوتوریسم ویژه فارع‌التحصیلان و دانشجویان گردشگری

همچنین طمیمیان اظهار کرد: در راستای آموزش‌های گردشگری، ثبت‌نام از فارع التحصیلان و دانشجویان گردشگری جهت شرکت در دوره تخصصی طبیعت گردی(اکوتوریسم) در منطقه، انجام می‌شود.

وی با تاکید بر ایجاد فرصت‌های اشتغال که یکی از مهم‌ترین دغدغه‌ها در گسترش برنامه‌های توسعه پایدار است، خاطرنشان کرد: گردشگری یکی از راهبردی‌ترین صنایع خدماتی جهان در دستیابی به توسعه پایدار است؛ از همین روی معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری با برگزاری دوره‌های تخصصی، سعی در بالا بردن دانش علاقه‌مندان به این صنعت دارد.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند درخصوص برگزاری این دوره تخصصی که مراحل ثبت نام آن آغاز شده، توضیح داد: کل دوره ۲۸۵ساعت خواهد بود که هر روز به مدت یک ساعت و نیم توسط اساتید برجسته منطقه و وزارتخانه برای فارغ‌التحصیلان و دانشجویان رشته گردشگری آموزش داده می‌شود.

طمیمیان تصریح کرد: ۸۰درصد هزینه این دوره را سازمان منطقه آزاد اروند و ۲۰درصد باقی مانده را شرکت‌کنندگان در دوره پرداخت می‌کند.

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد اروند سرفصل‌های دوره راهنمایان طبیعت‌گردی را که توسط موسسه سهند اروند برگزار خواهد شد را ۷مورد معرفی کرد و افزود: این دوره‌ها شامل آشنایی با خزندگان و دوزیستان، آشنایی با پرندگان ایران و پرنده نگری، زبان تخصصی، مبانی اکوتوریسم، آشنایی با جوامع محلی و اصول تسهیل‌گری، آشنایی با پستانداران ایران و آشنایی با گیاهان ایران خواهد بود.

گفتنی است، در صورتی که متقاضیان این دوره تخصصی به حد نصاب نرسند، دیگر علاقه‌مندان نیز می‌توانند در این دوره شرکت کنند.