مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم خبر داد:

ضدعفونی مستمر مجتمع‌های تجاری و فروشگاه‌های مواد غذایی قشم

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم از عملیات ضدعفونی کردن بازار قدیم، مجتمع‌های تجاری، رستوران‌ها و فست‌فود فروشی‌ها و فروشگاه‌های عرضه کننده مواد غذایی در شهر قشم خبر داد.

فرج طهماسبی گفت: عملیات ضد‌عفونی کردن این مراکز به دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم و در نشست مشترکی که با رئیس شبکه بهداشت و درمان با مدیران مراکز تجاری و رئیسان صنوف مختلف داشتیم، در دستورکار قرار گرفت.

وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد مسئولان مراکز یاد شده با استفاده از مواد ضدعفونی کننده (آب ژاول) تولید شده در شرکت آب، برق و تاسیسات سازمان منطقه آزاد قشم که به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد، نسبت به سمپاشی محل فعالیت خود به صورت پنج ساعت یک بار اقدام نمایند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم با اعلام اینکه روند فعالیت مراکز یاد شده توسط اداره اصناف این سازمان به طور جدی نظارت می‌شود، افزود: همه ما برای ارتقاء میزان اطمینان مردم از برنامه‌های پیشگری از ویروس کرونا مسئول هستیم.

به گفته وی، سمپاشی محیط کسب و کار این مراکز به صورت مستمر، بُعد روانی مثبتی به همراه دارد و تمام سرویس‌های بهداشتی هم ضمن ایزوله شدن، از امکانات مواد شست و شوی دست‌ها برخوردارند و امیدواریم این اقدامات موجب سلامت مردم و کارکنان این مراکز در برابر ویروس کرونا باشد.

طهماسبی همچنین اظهار داشت: تمام سطل‌های زباله در سطح شهر قشم هم توسط نیروهای شرکت تعاونی کارکنان سازمان منطقه آزاد قشم به محض تخلیه با ماشین‌آلات مکانیزه، ضدعفونی و شست و شو می‌شوند.

مدیر امور شهری و روستایی سازمان منطقه آزاد قشم در مورد نانوایی‌ها و فروشگاه‌هایی که با مواد غذایی سر و کار دارند، بیان داشت: در چنین مراکزی یک نیروی ویژه بدون اینکه با پخت نان و یا طبخ غذا و تحویل آن به مشتری ارتباط داشته باشد، باید به عنوان صندوقدار وجه خدمات را دریافت کند.