در نشست‌ مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دهیار و اعضای شورای اسلامی روستای کووه‌ای مطرح شد:

ضرورت توسعه زیرساخت‌های گردشگری و فرهنگی روستای کووه‌ای جزیره قشم

در سلسله نشست‌های رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با دهیاران و اعضای شورای اسلامی روستاهای جزیره؛ دهیار، اعضای شورا و چندتن از نخبگان روستای کووه‌ای طی جلسه‌ای با افشار فتح‌الهی، چالش‌ها و راهکارهای توسعه فعالیت‌های گردشگری، فرهنگی و اقتصادی جزیره بررسی شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در این جلسه بیان داشت: روستای کووه‌ای در مسیر تردد گردشگران قرار دارد و وجود طبیعت‌ بکر و سواحل زیبا، ظرفیت این روستا را برای تبدیل به مقصد گردشگری دوچندان کرده است.

افشار فتح‌الهی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها و ارتقای صنعت سبز گردشگری در این روستا موجب ایجاد شغل‌های پایدار و مولد و حذف مشاغل کاذب و فصلی خواهد شد.

وی با تاکید برضرورت تکمیل کمپ‌پارک و افزایش مجموعه‌های بوم‌گردی کووه‌ای، افزود: ایجاد اماکن اسکان و اقامت گردشگران در این روستا و ارتقای زیرساخت‌های رفاهی، کووه‌ای را به یکی از روستاهای مقاصد گردشگری تبدیل می‌کند.

به گفته مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم؛ استفاده از ظرفیت وب و فضای مجازی برای معرفی کووه‌ای به گردشگران داخلی و خارجی موضوع مهم دیگری است که باید مدنظر قرار گیرد.

فتح‌الهی همچنین با تاکید بر لزوم نمایشگاه عرضه مستقیم صنایع‌دستی، اظهار کرد: باید با حذف واسطه‌ها، شرایط را سمتی پیش برد که بیشترین سود نصیب تولیدکننده شود و قیمت برای گردشگران نیز کاهش یابد.

وی اذعان داشت: به همین منظور به دنبال راه‌اندازی نمایشگاه عرضه مستسقیم محصولات صنایع‌دستی در شهر قشم و اختصاص غرفه به هر یک از روستاها هستیم و همزمان در روستاها هم باید این شرایط فراهم گردد

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان ضمن ابراز تحسین از انتخاب کووه‌ای به عنوان روستای نمونه قرآنی، بیان کرد: فعالیت‌های فعالان فرهنگی کووه‌ای درخور تقدیر است و تلاش می‌کنیم بستر توسعه این اقدامات را با همکاری مردم روستا فراهم نماییم.