سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم تاکید کرد:

ضرورت هم‌افزایی همه دستگاه‌ها جهت ارائه خدمات شایسته به گردشگران نوروزی قشم

پنجمین نشست ستاد اجرایی خدمات سفر جزیره قشم به ریاست دکتر افشار فتح‌الهی سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم و با حضور محمد حسینی تختی فرماندار شهرستان قشم و اعضای این ستاد با بررسی نتایج اجرای مصوبات نشست قبلی در مرکز بین‌المللی رشد قشم برگزار شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، دکتر افشار فتح‌الهی در این نشست با اشاره به حضور پرشور مردم در جشن‌های دهه مبارک فجر و مراسم ۲۲بهمن گفت: هر چقدر از عمر انقلاب می‌گذرد، مردم ما با انرژی‌تر و باانگیزه‌تر وارد صحنه می‌شوند و این موضوع، مسئولیت ما مسئولین را سنگین‌تر می‌کند.

وی با تشریح وظایف و ماموریت‌های کمیته‌های ستاد اجرایی خدمات سفر جزیره قشم، بر ارائه بهترین و شایسته‌ترین خدمات به گردشگران نوروزی قشم تاکید کرد و افزود: مهم‌ترین وظیفه این ستاد و روسای کمیته‌های آن، پیش‌بینی اتفاقات و بحران‌های محتمل ازجمله بارندگی‌های شدید در سطح جزیره و ارائه راهکار است تا به این گردشگران عزیز کمترین آسیبی وارد نشود‌.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه باید با پیش‌بینی درست برای گزینه‌های مختلف احتمالی بحران‌ها آمادگی داشته باشیم، تصریح کرد: این آمادگی‌ها حاصل نخواهد شد مگر اینکه از همین امروز بحث نظارت و سرکشی بر اماکن و سایت‌های گردشگری ازجمله مراکز اقامتی شامل هتل‌ها، هتل آپارتمان‌ها، بوم‌گردی‌ها و موارد مشابه به طور جدی در دستورکار کمیته‌ها قرار گیرد.

دکتر فتح‌الهی آمادگی همه‌جانبه برای میزبانی از گردشگران نوروزی قشم به بهترین شکل ممکن را کاری بزرگ و سترگ خواند و اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد قشم در این راه بر ضرورت مشارکت و حضور همه دستگاه‌ها و نیروهای مستقر در جزیره تاکید ویژه دارد‌‌.

به گفته وی؛ حضور نیروهایی مانند بسیج که در قشم از ظرفیت بسیار بالایی برخوردار است، در این مشارکت حتما باید در اولویت قرار گیرد؛ مضاف بر اینکه مشارکت سایر نیروها ازجمله داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز مدنظر کمیته‌ها باید باشد‌‌.

دکتر فتح‌الهی در بخش دیگری از سخنان خود، برنامه‌ریزی برای نظارت بر عملکرد اقامتگاه‌ها را مورد تاکید مجدد قرار داد و اذعان داشت: حتما برای ساماندهی و شناسایی انواع اماکن اقامتی ازجمله خانه‌های اقامت مسافر باید برنامه‌ریزی دقیق شود و اگر لازم شد به صورت موقت مجوز یک ماهه برای آنها صادر گردد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد قشم همچنین در این نشست درخصوص کنترل قیمت‌ها خصوصا نرخ کرایه شناورها در ایام عید، جانمایی برای اسکان کسانی که از چادر استفاده می‌کنند در هنگام بارندگی، جانمایی برای پارکینگ خودروها در شهرهای قشم و درگهان، عرضه مستقیم میوه و موارد مشابه، دیگر رهنمودها و تذکرات لازم را ارئه کرد.

گفتنی است، در این نشست که سیدمحمد حسینی معاون توسعه مدیریت و سرپرست معاونت فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم دبیری آن را برعهده داشت، هر یک از اعضای ستاد به تناسب وظایف و ماموریت‌های محوله، فعالیت‌ها و اقدامات‌شان را تشریح و نقطه‌نظرها و پیشنهادات خود را مطرح کردند.