برای نخستین‌بار با هدف رفاه مردم جنوب استان صورت گرفت:

طرح توسعه ترمینال فرودگاه و انتقال حجاج از فرودگاه چابهار

سازمان منطقه آزاد چابهار در جهت بهبود کیفیت ساختمان ترمینال خارجی فرودگاه چابهار، 300میلیون تومان اعتبار در چارچوب تفاهم‌نامه راهبردی با فرمانداری شهرستان چابهار تصویب کرد که قسط مرحله اول آن به مبلغ 200میلیون تومان پرداخت شد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار با اعلام این خبر گفت: برای نخستین‌بار با هدف رفاه مردم جنوب استان سیستان و بلوچستان، در جابه‌جایی حجاج گرامی بیت‌الله الحرام از مبدأ فرودگاه چابهار-‌کنارک؛ سازمان منطقه آزاد جهت بهبود کیفیت ساختمان ترمینال خارجی فرودگاه چابهار، ۳۰۰میلیون تومان اعتبار در چارچوب تفاهم‌نامه راهبردی با فرمانداری شهرستان چابهار تصویب کرد که قسط مرحله اول آن به مبلغ ۲۰۰میلیون تومان پرداخت شد.

امیر مقدم با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب حج مظهر توحید و کعبه خانه توحید است و تمام زائران و کارگزاران باید به بهترین شکل ممکن از این فرصت ممتاز برای دستیابی به توفیقات دنیوی و سعادت اخروی بهره‌مند شوند، بیان کرد: کلیه پروازهای ورودی و خروجی به کشور عربستان جهت زیارت خانه خدا برای مردم شریف استان سیستان و بلوچستان، قبلا فقط از طریق فرودگاه زاهدان انجام می‌گردید، ولی برای اولین‌بار پرواز حجاج گرامی بیت‌الله الحرام از مبدأ فرودگاه کنارک-‌چابهار انجام خواهد شد.

وی اظهار داشت: برای ایجاد بستر این اقدام مهم، توسعه و بهبود ساختمان ترمینال پروازهای خارجی در قالب تفاهم‌نامه راهبردی در دست اقدام می‌باشد و تاکنون ۲میلیارد ریال از سوی سازمان منطقه آزاد پرداخت شده است.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد چابهار خاطرنشان کرد: جهت تسریع در مراحل عملیاتی این طرح، از هیچ مساعدتی دریغ نخواهد شد و بر‌اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، حجاج برای انجام مناسک حج تمتع از این فرودگاه مستقیم عازم سرزمین وحی خواهند شد.