مشاور رئيس جمهور در فرودگاه سردار جنگل رشت مطرح کرد:

طرح توسعه محدوده و الحاق فرودگاه رشت به منطقه آزاد انزلی در دستورکار دبیرخانه

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاري-صنعتي و ویژه اقتصادی در فرودگاه سردار جنگل رشت مطرح کرد: در طرح توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی، الحاق فرودگاه رشت نیز به این منطقه در دستورکار قرار دارد.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، سعید محمد افزود: با عنایت به اینکه متاسفانه بخش عمده‌ای از ظرفیت این منطقه و کریدور شمال-جنوب مغفول باقی مانده و مورد بهره‌برداری قرار نگرفته است، استفاده حداکثری از این ظرفیت‌ها با محوریت منطقه آزاد انزلی که انتهای این مسیر ترانزیتی می‌باشد، از مهم‌ترین برنامه‌های سفر اینجانب و هیات دولت است.

وی بررسی و رفع حلقه‌های مفقوده توسعه فعالیت‌های منطقه آزاد انزلی در قالب افزایش محدوده این منطقه را از دیگر اهداف و برنامه‌های موردنظر دبیرخانه شورایعالی عنوان کرد و اظهار داشت: با عنایت به استقبال گسترده سرمایه‌گذاران و محدودیت اراضی منطقه آزاد انزلی، طرح توسعه محدوده آن در حال پیگیری از مجلس شورای اسلامی است تا زمینه جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری تولیدی بیشتری فراهم گردد.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری-صنعتی و ویژه اقتصادی همچنین از اضافه شدن محدوده فرودگاه بین‌المللی سردار جنگل رشت به منطقه آزاد انزلی خبر داد و خاطرنشان کرد: با این اقدام ظرفیت‌های ترانزیتی بهتر و متنوع‌تری در ارتباط با بهره‌برداری بیشتر از فرصت‌های کریدور شمال-‌جنوب ایجاد می‌شود.

گفتنی است، آیت‌الله رئیسی و هیات دولت جمعه (۸بهمن‌ماه) با حضور در استان گیلان، فرصت‌ها و چالش‌های پیش روی توسعه استان را مورد بررسی قرار دادند.