مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در دیدار با سرمایه گذاران حوزه سلامت مطرح کرد:

ظرفیت‌های بی‌بدیل قشم جهت توسعه گردشگری سلامت و طب سنتی

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جزیره قشم ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های خوبی برای اجرا در حوزه گردشگری سلامت دارد که برای موفقیت در این زمینه نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند هستیم.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، حمیدرضا مومنی در جلسه‌ای با سرمایه گذاران حوزه گردشگری سلامت اظهار کرد: محرومیت‌زدایی و توسعه متوازن و پایدار در تمام نقاط جزیره و همچنین ارتقای سهم قشم از توریست درمانی در داخل کشور و در میان کشورهای منطقه باید از مهم‌ترین اهداف اجرای طرح‌های حوزه گردشگری سلامت باشد.

وی ادامه داد: میزان تقاضا برای توریست درمانی، نیروی انسانی ماهر و متخصص جهت ارائه خدمات در حوزه سلامت، امکان استفاده از تجهیزات مدرن، برنامه‌ریزی جهت افزایش کیفیت خدمات هتلینگ و ایجاد جذابیت برای تداوم حضور خدمت‌گیرنده‌ها، مهم‌ترین چالش‌های سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت هستند که باید برای آنها برنامه‌ریزی کرد.

مومنی تصریح کرد: جزیره قشم به واسطه اقلیم و ویژگی‌های خاص زمین‌شناسی و طبیعی دارای ظرفیت خوبی جهت سرمایه‌گذاری و ارائه خدمات در حوزه توریست درمانی است.

به گفته رئیس هیات مدیره منطقه آزاد قشم؛ برنامه‌ریزی جامع و هدفمند برای ورود سرمایه‌گذاران به حوزه سلامت و گردشگری سلامت یکی از مهم‌ترین اولویت‌هایی است که سرمایه‌گذاران و علاقه‌مندان به این موضوع باید مورد توجه قرار دهند.

وی بیان کرد: قشم همچنین در حوزه کشت و پرورش گیاهان دارویی و بهره گرفتن از ظرفیت‌های طب سنتی، دارای مزیت‌های خوبی نسبت به سایر نقاط کشور و حتی در میان کشورهای حاشیه خلیج فارس است که با برنامه‌ریزی می‌توان از آنها بهره‌مند شد.

رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم در پایان با بیان اینکه سازمان از حضور سرمایه‌گذاران حوزه‌های مختلف به ویژه سرمایه‌گذاران بخش سلامت و توریست درمانی حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مسئله در موفقیت سرمایه‌گذاران، کمک به ایجاد توسعه متوازن و پایدار در نقاط مختلف جزیره و جلب همراهی جوامع محلی است.

براساس این گزارش، در این جلسه که با حضور جمعی از معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد قشم برگزار شد، دکتر محمدرضا شمس اردکانی عضو پیوسته فرهنگستان علوم پزشکی و مدیرکل سابق دفتر طب سنتی وزارت بهداشت و درمان، دکتر شیدا مهنام مدیر گروه علوم اجتماعی و انسانی کمیسیون ملی یونسکو در ایران و عضو بنیاد ایران شناسی و فرهنگستان علوم طب سنتی و مهندس علی اکبری مدیر فنی طرح از سوی سرمایه‌گذاران به بیان ویژگی‌ها و مزایای جزیره قشم برای انجام سرمایه‌گذاری در حوزه گردشگری سلامت و طب سنتی پرداختند.