مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم اعلام کرد:

ظرفیت آب‌شیرین‌کن غرب جزیره قشم چهار برابر شد

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم گفت: در راستای خدمت‌رسانی بهتر، افزایش رضایتمندی روستاییان و تامین نیاز حیاتی جامعه محلی غرب جزیره به آب آشامیدنی سالم و بهداشتی؛ شرکت آب، برق و تاسیسات قشم با تکیه بر توان فنی جوانان بومی و متخصصان درون‌سازمانی خود طی 20روز کاری و در قالب اقدامی جهادی، طراحی و نصب دستگاه آب‌شیرین‌کن یکهزار و 200مترمکعبی را با موفقیت به انجام رساندند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، شهرام داوری با اشاره به افزایش ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن باسعیدو با هدف تامین آب شرب روستاهای غرب جزیره، اظهار کرد: در قالب این طرح، ظرفیت تولید آب‌شیرین‌کن باسعیدو از ۴۰۰ به ۱۶۰۰مترمکعب افزایش می‌یابد که ۱۳روستای منتهی‌الیه غربی این جزیره را پوشش خدمات‌رسانی می‌دهد و با این اقدام، شمار مصرف‌کنندگان آب سالم و بهداشتی تولید شده در این مجموعه آب‌شیرین‌کن به بیش از ۱۰هزار نفر افزایش می‌یابد.

وی، ارزش معادل ریالی تجهیزات و عملیات طراحی و نصب این تجهیزات این آبشیرین کن را بالغ‌بر ۲۵۰میلیارد ریال اعلام‌ کرد و افزود: این اعتبار از محل منابع داخلی سازمان منطقه آزاد قشم تامین گردیده و جابه‌جایی تجهیزات از سایت آب‌شیرین‌کن شهر قشم، به غربی‌ترین نقطه غرب جزیره نیز توسط نیروهای شرکت آب، برق و تاسیسات قشم انجام شده است.

به گفته داوری؛ سازمان منطقه آزاد قشم درحال حاضر علاوه‌بر هزینه ساخت آب‌شیرین‌کن، بابت هرمترمکعب آب تولید شده، رقم ۱۴۰هزار ریال یارانه پرداخت می‌کند که این مبلغ در سال به بیش از ۸۰میلیارد ریال خواهد رسید و همچنین سالیانه رقمی معادل ۳۶میلیارد ریال نیز بابت یارانه حمل آب پرداخت می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب، برق و تاسیسات قشم در پایان با تاکید بر اجرای برنامه‌های کوتاه‌مدت جهت رفع تنش آبی موجود در جزیره قشم خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، در آینده نزدیک دو دستگاه آب‌شیرین‌کن نیز در روستاهای دوستکو و نقاشه به بهره‌برداری خواهد رسید.

همچنین، محمد محمدحسینی فرماندار شهرستان قشم نیز در این مراسم با بیان اینکه حل مشکل آب در جزیره قشم کار فردی نیست، اظهار کرد: رفع مشکل کمبود آب و تنش آبی موجود در روستاهای غرب جزیره قشم نیازمند حمایت و ورود تمامی دستگاه‌ها، ائمه جمعه و جماعت، بزرگان، شیوخ، نمایندگان مجلس به روشی جهادی، انقلابی و بدون نمایش‌های تبلیغاتی به دست متخصصان و جوانان است.

گفتنی است، آیین بهره‌برداری از طرح افزایش ظرفیت چهار برابری آب‌شیرین‌کن غرب جزیره قشم با حضور عادل پیغامی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم، محمد محمدحسینی فرماندار قشم و جمعی از مسئولان اجرایی در محل آب‌شیرین‌کن روستای باسعیدو در غربی‌ترین نقطه جزیره قشم برگزار شد.