ظرفیت بالای مرزهای کشور در جهت توسعه تجارت خارجی و فرامرزی/

اختصاص اعتبار ۵۰‌میلیارد تومانی برای ساماندهی گمرک بازرگان

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از اختصاص ۵۰‌میلیارد تومان برای ساماندهی گمرک بازرگان در منطقه آزاد ماکو خبر داد. به گزارش اخبار آزاد مناطق،‌ سیدمهدی میراشرفی در حاشیه بازدید از مرز بازرگان با اشاره به اینکه مرزهای کشور در توسعه تجارت خارجی و فرامرزی ظرفیت بیشتری دارند، افزود: برای تسهیل تجارت خارجی و افزایش […]

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران از اختصاص ۵۰‌میلیارد تومان برای ساماندهی گمرک بازرگان در منطقه آزاد ماکو خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق،‌ سیدمهدی میراشرفی در حاشیه بازدید از مرز بازرگان با اشاره به اینکه مرزهای کشور در توسعه تجارت خارجی و فرامرزی ظرفیت بیشتری دارند، افزود: برای تسهیل تجارت خارجی و افزایش صادرات و ترانزیت باید مدیریت واحد و ساماندهی خوبی در مرزهای کشور به ویژه مرز بازرگان به عنوان بزرگترین و فعال‌ترین مرز زمینی کشور صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشکلات زیادی در مرزها برای صادرکنندگان، واردکنندگان و رانندگان وجود دارد، افزود: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته توسط گمرک ایران، در آینده نزدیک این مشکلات رفع خواهد شد.

میراشرفی با اشاره به اینکه ساماندهی گمرکات در اولویت قرار دارد، گفت: گمرک بازرگان نیز در سه فاز ساماندهی می‌شود که در فاز اول، ۵میلیارد، در فاز دوم ۲۰میلیارد و در فاز سوم، ۲۵میلیارد تومان برای ساماندهی آن‌ هزینه خواهد شد.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: برای تسهیل تردد در گمرکات کشور باید کنترل‌های مزاحم و ملموس را به کنترل‌های غیرملموس تبدیل کنیم.

میراشرفی با اشاره به اینکه تمامی گمرکات کشور به ویژه گمرکات مناطق مرزی باید به دستگاه ایکس‌ری مجهز شوند، گفت: در حال حاضر یک دستگاه ایکس‌ری در مرز بازگان وجود دارد و در آینده نزدیک دومین دستگاه ایکس‌ری، تولید شده در کشور در این مرز نصب می‌شود.

رئیس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران افزود: با افزایش دستگاه‌های ایکس‌ری در مرز بازرگان، انتظار کامیون‌ها در صف‌ها به حداقل خواهد رسید و صادرات و ترانزیت کالا افزایش خواهد یافت.