معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش خبر داد:

عرضه بخشی از سهام شرکت هواپیمایی کیش در بورس

عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش از آماده‌سازی کیش ایر برای واگذاری بخشی از سهام آن در بازار بورس خبر داد.

به گزارش اخبار آزاد مناطق، ناصر آخوندی گفت: در راستای اجرای سیاست‌های اصل‌۴۴‌، سهام کیش‌ایر به عنوان نخستین ایرلاین کشور در بورس عرضه خواهد شد که در این خصوص ساختار شرکت بر‌اساس استاندارد‌ها و چارچوب مقرراتی سازمان بورس و اوراق بهادار در حال اصلاح است.

وی افزود: حرکت به سمت کاهش پروازهای چارتری و تلاش برای سوددهی کیش ایر آغاز شده و گام‌های موثری در این زمینه برداشته شده است.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش ادامه داد: در طول هشت ماه گذشته ظرفیت مسافری و ناوگان کیش ایر توسعه و رشد دو برابری داشته و یک فروند ایرباس‌A321، یک فوکر‌F100 و دو فروند بوئینگ‌MD که زمین‌گیر بودند، به ناوگان فعال این شرکت بازگشته است.

آخوندی افزود‌: این روند بر درآمد‌زایی کیش‌ایر اثر مطلوبی خواهد داشت.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه صنعت هوایی دچار پیری شده است، باید دانش، تخصص، تجربه و پشت کار در کالبد مدیریتی این صنعت تزریق شود.

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش اذعان داشت: صنعت هوایی در اکثر دنیا یا در ابتدا پول‌ساز نبوده و یا نمونه‌ها و الگوهای موفق آنها را می‌بینیم که معیار‌ها و المان‌های اقتصادی صحیح در آنها اعمال شده است.

وی گفت: در منطقه آزاد کیش، مراتب و ارتباطات گردشگری و جذب توریست و توسعه گردشگری دخیل هستند تا ایرلاین‌ها رسالت و سیاست خود را بر‌اساس آن طراحی کنند.

آخوندی بر اهمیت جذب توریسم و توسعه گردشگری اشاره کرد و افزود: در کلیه پروازهای انتظار سوددهی وجود ندارند و در مجموع میانگین عملکرد یک ایرلاین است که می‌توان آن را به سوددهی عملیاتی رساند.

عضو هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد‌: براساس حرکت به اصل‌۴۴ قانون اساسی اقدامات و مقدمات لازم درخصوص اصلاح ساختار مالی و عرضه ۱۰درصد از سهام کیش‌ایر از طریق بازار سرمایه و هماهنگی با سازمان خصوصی‌سازی صورت گرفته است.

وی گفت: همانگونه که بارها مدیرعامل محترم و رئیس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرده‌اند، شفافیت و افزایش بهره‌وری از بزرگترین محورهای فعالیت سازمان منطقه آزاد کیش است که این فرآیند از مسیر بازار سرمایه تحقق می‌یابد و با عرضه سهام کیش‌ایر در بورس عملیاتی می‌شود.

آخوندی تاکید کرد‌: با ورود کیش‌ایر به بورس، نخستین گام ورود صنعت هوایی به بازار سرمایه و بورس برداشته خواهد شد و خرسندیم که این پیشگامی از کیش‌ایر آغاز شده است.

عضو هیات مدیره و معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد کیش در پایان با تاکید بر اقدامات مهم و مثبت انجام شده ‌در هواپیمایی کیش‌ایر ضمن حمایت خود و سازمان از تیم مدیریتی این شرکت اظهار داشت‌: سازمان منطقه آزاد کیش با نگاه و مداخله‌گری در عرصه و صنعت توریسم و گردشگری به دنبال خدمات‌رسانی و ارائه سرویس شایسته به گردشگران و مسافرین داخلی و خارجی است تا بتواند با ارتقاء و کنترل کیفی کیش‌ایر در آینده نزدیک شاهد بازگشت این شرکت به روزهای اوج صنعت هوایی و پرواز درخشان آن بر فراز کیش و سراسر کشور باشیم.