دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی اعلام کرد:

فراهم شدن زمینه‌های حقوقی واردات خودرو از مناطق آزاد به سرزمین اصلی

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی با اشاره به مصوبه هیات وزیران مبنی‌بر واردات خودرو به کشور گفت: هم‌اکنون امکان واردات خودرو‌های پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده و این خودرو‌ها می‌توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

به گزارش اخبار مناطق آزاد، حجت‌الله عبدالملکی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار گروه صنعت خبرگزاری صداوسیما افزود: موضوع خودرو در مناطق آزاد به دو بخش واردات خودرو‌های پلاک منطقه آزاد به سرزمین اصلی و واردات خودرو‌های نو به مناطق آزاد تقسیم‌بندی می‌شود.

وی اضافه کرد: هیات وزیران مصوبه مربوط به هر دو بخش را تصویب و ابلاغ کرده و اکنون امکان واردات خودرو‌های پلاک مناطق آزاد به سرزمین اصلی با پرداخت عوارض قانونی فراهم شده و می‌توانند به پلاک ملی تبدیل شوند.

عبدالملکی ادامه داد: بحث دوم که مربوط به واردات خودرو‌های نو به مناطق آزاد است هم از یکی دو هفته گذشته هیات وزیران مصوبه‌اش را ابلاغ کرد. بر این اساس خودرو‌های برقی و هیبریدی تا سقف ۴۰هزار دلار می‌توانند به مناطق آزاد وارد شوند و خودرو‌های احتراقی به ازای هر یک خودرویی که از منطقه آزاد به سرزمین اصلی وارد می‌شود، اجازه‌ واردات یک خودرو به منطقه آزاد با سقف ۲۰هزار دلار براساس مصوبه هیات وزیران داده شده است‌.

مشاور رئیس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در پایان خاطرنشان کرد: هم‌اکنون پایه‌های حقوقی واردات کامل شده و شرکت‌های واجد صلاحیت می‌توانند اقدام به واردات خودرو کنند.